Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини Актуални проекти
бр. 11, 2018

Дигиталната трансформация е сила

Ново решение ще позволи на Банка ДСК да обработва автоматично до половин милион заявки за потребителски кредити годишно

от , 20 ноември 2018 0 326 прочитания,

Мария Динкова

Конкурентният пазар в сектора на банковите услуги стимулира финансовите институции да обръщат все по-голямо внимание на очакванията на клиентите си. Такъв е и случаят с първата банка в България – Банка ДСК, част от OTP Group. Тя работи активно в секторите банкиране на дребно и частно банкиране, като едновременно с това обслужва значителен брой корпоративни и МСП клиенти. Клиентите на банката са около 3 милиона, а клоновата й мрежа е най-голямата в страната, споделят от Банка ДСК.

Една от основните цели на Банка ДСК е да усъвършенства непрекъснато начините и качеството на обслужване на клиентите. Специалистите във финансовата организация вярват, че прогнозните анализи (predictive analytics) са ключов инструмент за автоматизацията на процесите и приспособяването на услугите на банката към индивидуалните нужди на всеки клиент.



Ръчен процес на одобрение

Една от най-важните области, в които Банка ДСК използва прогнозни анализи, е процесът на одобрение на потребителски кредити. „Потребителските кредити представляват приблизително 50% от ритейл портфейла на банката и отпускането им е базирано на комплексна оценка на кредитния риск”, коментира Борис Едеров, директор на дирекция „Системи за оценка на клиентския риск“ в Банка ДСК. „При липсата на интегриран и автоматизиран процес и множество ръчни проверки клиентите, кандидатстващи за заем, често трябва да чакат до няколко часа, за да разберат дали искането им за кредитен продукт е одобрено.” Екипът на Банка ДСК осъзнава, че ускоряването на процеса значително ще подобри клиентското преживяване и ще осигури важно конкурентно предимство. От близо 10 години в банката е внедрена автоматизирана скоринг система за оценяване на риска като част от стъпките по одобрение за кредит, но други части от процеса все още изискват човешка намеса. Желанието на институцията да използва по-модерни техники за моделиране и да интегрира повече бизнес правила в автоматизиран процес в един момент са били неосъществими, тъй като съществуващата система за оценяване на риска не е била проектирана за такова ниво на сложност.

За да прочетете цялата статия, е нужен абонамент

КОМЕНТАРИ ОТ  

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия | Декларация за поверителност | Политика за бисквитки |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов