Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини Съхранение на данните и сигурност

Бум на DDoS атаките срещу онлайн търговци

В рамките на Черния петък този тип кампании бележат ръст от 70%, а два дни по-късно – по време на Cyber Monday – броят им скача с цели 109%

от , 30 ноември 2018 0 937 прочитания,

През ноември, DDoS (Distributed denial of service) атаките са достигнали най-високите си нива по време на два от най-натоварените дни за онлайн търговия в годината, сочат статистически данни. В рамките на Черния петък, доставчикът на DDoS защита Link11 засича увеличение на атаките, насочени срещу електронни магазини, с цели 70% в сравнение с останалите дни през месеца. Два дни по-късно, по време на Cyber Monday, този ръст е още по-забележителен – 109%. Няколко от атаките, наблюдавани по време на двата дни, са достигнали до 100 Gbps трафик, а средният обем е бил 6Gbps при средно 4,6 Gbps за месеците от юли до септември.

Според Link11 атаките, достигащи 6 Gbps, "далеч надхвърлят" капацитета на повечето уеб сайтове. В светлината на този факт Link11 предупреждава онлайн търговците, доставчиците на платежни услуги и логистичните компании да очакват и още мащабни DDoS атаки в навечерието на коледните празници.

 

Прочетете още: Ponemon Institute: Компаниите плащат средно по 3,86 млн. долара при пробив в информационната сигурност

Марк Вилцек, управляващ директор на Link11, коментира, че електронните търговци имат големи очаквания за този период, но “както престъпниците, така и конкурентите ще се възползват от това оръжие като възможност за предизвикване на смущения и изнудване.” "Растящият сектор на киберпрестъпленията–като-услуга катализира това развитие. Онлайн търговците на дребно трябва да предприемат действия сега, за да укрепят защитата си срещу DDoS атаки предварително", съветва Вилцек.

За да си гарантират, че са достатъчно добре защитени от DDoS атаки, които могат да спрат работата им за часове и дори дни, онлайн търговците трябва или да инвестират в разширяване на инфраструктурата си, за да абсорбират върховите натоварвания със собствени ресурси, или да приложат адаптивна система за защита, базирана в облака. Ако те изберат първата опция, рискуват хакерите, които имат възможност за по-сериозни атаки, да успеят сравнително бързо да преустановят предлагането на услуги, поставяйки компаниите с онлайн инфраструктури, предлагащи доставки или обработка на плащанията, в риск.

"Организациите, които гледат напред, ще се възползват от възможността да инвестират в мащабируеми решения за защита, базирани в облака. Информацията за пробиви в сигурността на подобни платформи се разпространява бързо в социалните мрежи, както и оплакванията, свързани с бавно или невъзможно зареждане на страницата. Всичко това може да допринесе за сериозни загуби на приходи и дългосрочни щети върху репутацията на компанията", предупреждава Вилцек.

Проучванията на немската индустриална асоциация Bitkom пък установяват, че кибератаките костват на търговците на дребно средно 185 000 евро на годишна база, които включват разходите за ремонт на информационните системи, загуба на приходи от продажби и репутационни щети за бизнеса.

През април 2018 г. проучване сред повече от 300 специалисти по сигурността в световен мащаб установява, че мнозинството от респондентите посочват именно загубата на доверие в бранда, рисковете от интелектуална кражба и заплахата от инфилтрирането на зловреден софтуер като най-вредните ефекти върху бизнеса, произтичащи от DDoS атаките. 78% идентифицират загубата на доверие от страна на клиентите като най-вредния ефект от тях.

 

 

КОМЕНТАРИ ОТ  

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия | Декларация за поверителност | Политика за бисквитки |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов