“ози сайт използва бисквитки (cookies). јко желаете можете да научите повече тук. –азбрах

Ќовини »нтервю
бр. 12, 2018

ƒоброто сътрудничество между »“ и бизнес гарантират успешни проекти

от , 18 декември 2018 0 707 прочитани€,

»нтервюто взе »ван √айдаров

ƒоброто сътрудничество между »“ и бизнес гарантират успешни проекти

 ристин  румов работи в сферата на управление на информационните технологии от 19 години. «а това време той е бил част от банковата и от застрахователната сфера. Ѕил е »“ мениджър в ”никредит Ѕулбанк, "»нтерамерикан", —ибанк. —ега заема длъжност директор "»“ приложени€" в ќЅЅ, ко€то е част от белгийската банково-застрахователна група KBC.

ѕодобни проекти като този с участието на ќЅЅ и —ибанк не се случват всеки ден.  акви са основните моменти в него?

—лед придобиването на ќЅЅ от белгийската група  ¬— в средата на 2017 г., започна проект за интеграци€та на двете банки - ќЅЅ и —ибанк. ÷елта беше този процес да е възможно най-кратък. ѕървото най-естествено решение на двете банки по отношение на »“ системите им тр€бваше да е просто мигриране на данните от системите на едната банка към другата. —лед анализ на бизнес процесите и »“ системите интеграционни€т мениджмънт реши тази интеграци€ да не бъде проект само за миграци€ и сливане на две банкови институции, а след приключване на проекта новата обединена банка да бъде на различно, по-високо ниво по отношение на процеси и »“ системи и нашите клиенти да имат полза, а не само да търп€т неудобствата от една миграци€. “ака беше избран друг подход за »“ интеграци€та: да се съчетае най-доброто от системите на двете банки, както и да има нов продукт за клиентите – ново мобилно банкиране на обединената ќЅЅ.

≈стествено най-важни€т избор беше за основната банкова система "“еменос “24". “€ беше избрана на групово ниво поради два основни факта: че вече се ползва в банка на групата в »рланди€, както и на базата на успешни€ опит на ќЅЅ за използване на тази система от 2001 г. насам. –ъководството на KBC реши “24 да стане основна банкова система и на останалите банки на групата в ≈вропа, извън Ѕелги€ и „ехи€. ¬последствие беше решено и да бъде създаден център по компетенции за “24 на групово ниво, локиран в Ѕългари€. Ќеговата функци€ е да обслужва и останалите банки, в които се ползва или ще се ползва банковата система “24. —ледващата стъпка беше да се определ€т другите »“ системи, които ще работ€т в новата обединена банка. »зборът на платформи започна в средата на 2017 г., като беше направен съвместно от бизнес звената и от »“. ќт над 200 приложени€ и модули, работещи в двете банки, б€ха избрани тези 100, които да обслужват бизнеса на бъдещата банка. «а ново мобилно приложение беше избрана платформата, ко€то се предлага много успешно и в други банки на групата KBC. Ќ€кои системи от бившата —ибанк б€ха избрани да бъдат интегрирани в бъдещата »“ платформа на обединената банка. ќстаналите системи са от бившата банка ќЅЅ. Ѕеше отчетено, че н€кои от т€х тр€бва да бъдат актуализирани с по-нови версии, в това число и основната банкова система на ќЅЅ - “24. ѕо този начин се формира бъдещото приложно портфолио на всички »“ системи, които да обслужват бизнеса на новата обединена банка.


«а да прочетете ц€лата стати€, е нужен абонамент.

 ќћ≈Ќ“ј–» ќ“  

ѕолезни страници
    «а нас | јудитори€ | –еклама |  онтакти | ќбщи услови€ | ƒеклараци€ за поверителност | ѕолитика за бисквитки |
    ƒействителни собственици на насто€щото издание са »во √еоргиев ѕрокопиев и “еодор »ванов «ахов