Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини Зона BI

Gartner: 87% от организациите изостават при BI

от , 03 януари 2019 0 932 прочитания,

Gartner: 87% от организациите изостават при BI

Над 87% от организациите са в начален етап на развитие при бизнес анализите (BI), показва изследване на Gartner. Това представлява голямо пречка за компаниите, които искат да увеличат стойността на своите данни и да използват машинно обучение.

Организациите с ниска зрялост попадат в две категории: „базово“ и „опортюнистично“ ниво в IT Score for Data and Analytics на Gartner. Фирмите на базово ниво използват предимно анализи, базирани на таблици и лични данни. От друга страна, при тези на опортюнистично ниво отделите събират свои данни и работят по собствени инициативи за анализи, без мениджмънтът да оказва централизиран контрол.

Прочетете още: Какво ще се случи в света на технологиите през 2019?

Ниското развитие на възможностите за бизнес анализи ограничава мениджърите, които се опитват да модернизират BI, подчертават от Gartner. Това от своя страна води до по-бавното навлизане на анализите в организациите. Често при тези фирми има примитивна или остаряваща ИТ инфраструктура, ограничено сътрудничество между ИТ и бизнес потребителите, BI функционалности предимно базирани на доклади и други.

От консултантската компания обаче напомнят, че този тип организации могат спокойно да се учат от онези, които са постигнали успех при бизнес анализите. Без да е необходимо да откриват отново колелото и да допускат същите грешки, лидерите по анализи могат да извлекат максимална полза от настоящите си ресурси, за да ускорят разпространението на BI и да напреднат бързо.

От Gartner отбелязват, че има четири стъпки, които мениджърите по анализи и данни могат да следват в областта на стратегията, човешките ресурси, управлението и технологиите, за да помогнат на своите компании да постигат по-добри бизнес резултати.

Gartner: 87% от организациите изостават при BI

1. Холистични стратегии за данни и анализи

При организациите с ниска зрялост по отношение на бизнес анализите често липсват цялостни стратегии с ясна визия за данните и анализите. Отделите работят по проекти за данни или анализи самостоятелно, което води до разделение на процесите и информацията.

Поради тази причина мениджърите по данните и анализите трябва да координират ИТ и бизнес лидерите, така че да се разработи холистична BI стратегия. Тя трябва да се разглежда като един продължителен и динамичен процес, при който бъдещи промени в бизнеса или средата ще трябва да бъдат отчетени.

2. Гъвкава организационна структура

Компаниите трябва да имат кадри, умения и ключови структури, за да насърчат развиването на умения и да развият своите възможности.

Те трябва да предвиждат предстоящите нужди и да гарантират, че правилните умения, роли и и структури съществуват, са развити или могат да бъдат използвани да помогнат за изпълнението на задачите, посочени в стратегията за данните и анализите.

С ограничени вътрешни възможности за анализи, мениджърите трябва да търсят гъвкав модел на работа чрез създаване на „виртуални BI екипи“, които включват както началниците на отделите, така и потребителите.

Gartner: 87% от организациите изостават при BI

3. Програма за управление на данните

Повечето организации с недобре развити възможности за бизнес анализи не разполагат с програма за управление на данните. Те може би са обмисляли въпроса и разбират неговата важност, но не знаят откъде да започват.

Всъщност тази програма трябва да се приема като „правилата на играта“. Тези правила могат да поддържат бизнес целите и също така да позволят на организациите да балансират възможностите и рисковете в дигиталната среда.

Освен това управлението на данните представлява и рамка, която описва кой взима решения и какви са моделите, които трябва да се прилагат върху данните и анализите.

4. Интегрирани платформи за анализ, поддържащи голям брой потребители

Често организациите с ниско ниво на развитие разполагат с примитивна ИТ инфраструктура. Техните BI платформи са по-традиционни, включват вградени ERP системи или прости инструменти за създаване на доклади за ограничен брой потребители.

За да подобрят своите BI възможности, мениджърите по данните и анализите трябва да представят интегрирани платформи за анализи, които разширяват тяхната настояща инфраструктура, така че тя да включва модерни технологии за анализи.

КОМЕНТАРИ ОТ  

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия | Декларация за поверителност | Политика за бисквитки |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов