Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини Технологии

Пощенска банка отчита ръст при използването на дигитални финансови услуги

По 100 човека на ден говорят с EVA – първият банков чатбот у нас

от , 15 януари 2019 0 1999 прочитания,

Пощенска банка отчита ръст при използването на дигитални финансови услуги, показват годишните резултати на финансовата институция за 2018. Трансакциите в мобилното банкиране (m-Postbank) са се повишили със 103% на годишна база, а  новорегистрираните клиенти за онлайн банкирането (e-Postbank) с над 60%. 80% е увеличението при свалянето на мобилното приложение (m-Postbank), а със 113% нарастват трансакциите в мобилното банкиране като сума. Статистиката на банката сочи също, че двата дигитални канала се ползват най-активно от клиенти с висше образование на възраст между 31 и 45 години.

Пощенска банка отчита ръст при използването на дигиталните финансови услуги

„Все повече хора използват нашите дигитални канали за банкиране – през 2018 г. двойно се увеличи съотношението на извършени операции в онлайн среда спрямо тези в клоновете. Това показва устойчива промяна в нагласите на потребителите, които все повече предпочитат дигитални финансови услуги, защото са сигурни, по-евтини и могат да се ползват по всяко време и от всяка точка на света. Пощенска банка продължава да надгражда дигиталното си банкиране, за да отговори в максимална степен на потребителските очаквания за отдалечено консултиране и извършване на услуги изцяло онлайн. Предлагаме през интернет много нови възможности като откриване на сметка, преиздаване на парола, усвояване и погасяване на кредитни линии и др. И през 2019 г. ще продължим да внедряваме иновативни продукти и услуги, с които да правим ежедневното банкиране максимално бързо и удобно. Водещите световни тенденции в тази посока, които навлизат у нас, са развитието на мобилните портфейли, дигитализирането на банкови карти, което ще позволява безконтактни плащания през телефона и др. Целта на нашата стратегия за дигитализация, която реализираме успешно, е клиентите да могат да управляват пълноценно финансите си от различни точки, 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата. Ние разбираме, че ежедневието е натоварено и усилията ни са насочени в това да осигурим на потребителите лесен, интуитивен, бърз и винаги наличен отдалечен достъп до всички услуги на банката, за да имат те повече време за семейството и хобитата си“, коментират от Пощенска банка.

Прочетете още: Пощенска банка с първия банков кредитен чатбот у нас

Данните на финансовата институция показват и още една тенденция – клиентите стават все по-активни и в търсенето на кредитиране в онлайн среда. За година заявките за потребителски кредити през интернет са със 70% повече, а над 100% е покачването в общия размер на отпуснатите през този канал потребителски кредити. Тези изводи се подкрепят и от резултатите на първия банков кредитен чатбот на българския пазар, разработен от Пощенска банка – EVA (Electronic Virtual Assistant).

11 000 уникални потребители са се свързали с кредитния чатбот, който е достъпен във Facebook Messenger 24/7, от старта на услугата през септември м.г. до края на 2018 г. Това прави средно по близо 100 човека на ден. 52% от разговорите с EVA са свързани с възможностите за финансиране на ремонт или за закупуване на автомобили и техника, а 35% от потребителите се интересуват от допълнителни средства до заплата и финансиране на по-малки покупки. Средната възраст на потребителите, които се обръщат към EVA, е 34 години, като мъжете и жените сред тях са поравно.

Пощенска банка отчита ръст при използването на дигиталните финансови услуги

„Успешният старт на EVA доказва, че модерните и иновативни услуги на Пощенска банка се оценяват високо от потребителите, защото правят общуването с нас още по-комфортно – пример за това е, че 40% от разговорите с чатбота се провеждат извън работно време. През тази година чатботът ни ще продължи да се развива, за да насочва потребителите към най-доброто финансово решение за тях. Бъдещето на банковите технологии е в използването на изкуствен интелект и сме щастливи, че именно ние, първи сред банките в България, въведохме чатбот технологията за удобство на клиентите“, коментират още от финансовата институция.

И през 2019 г. Пощенска банка ще продължи да въвежда най-добрите световни практики и да предлага все по-иновативни и атрактивни финансови продукти. Целта на институцията е да бъде доверен и дългосрочен партньор за клиентите си и да улеснява осъществяването на смелите им планове и мечти сега. Много са успешните проекти през 2018 г., които са реализирани чрез финансиране от банката, за които потребителите споделят – сред тях са плановете за образование, собствен дом, пътешествия, закупуване на земеделска техника, автомобили и др. Сред най-любопитните случаи са на баща, който за първи път в живота си кандидатства за кредит, за да изпрати децата си – близначки, на обучение в чужбина, както и на фермер, който е потърсил онлайн финансиране за закупуване на трактор. Исканията им са одобрени.

КОМЕНТАРИ ОТ  

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия | Декларация за поверителност | Политика за бисквитки |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов