Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини Технологии и ефективност

Световен лидер на пазара на подправки използва AI за окриването на нови вкусове

Системата е обучена с данни за сурови съставки, формули за подправки, продажби, прогнози за тенденциите и потребителски тестове на продуктите

от , 05 февруари 2019 0 934 прочитания,

След 130 години откриването на нови вкусове може да се окаже изключително трудно. Затова и световният лидер на пазара на подправки – McCormick - е поредният производител на храни, който се обръща за помощ към изкуствения интелект (AI). Компанията се надява, че технологията ще ѝ помогне за откриването на нови комбинации от вкусове. За целта тя работи с IBM Research за изграждане на AI система, обучена с данни за различните подправки и аромати, трупани с десетилетия.

Компанията, базирана в Балтимор, Мериленд, планира да пусне на пазара първата партида продукти, в чието създаване участва AI, по-късно тази година.

Според Хамед Фариди, главен научен директор на McCormick, който коментира проекта пред CNN Business, използването на AI намалява времето, необходимо за разработване на продуктите. Затова компанията планира технологията да бъде въведена в разработването на всички продукти до 2021 г.

Прочетете още: Облак, блокчейн, изкуствен интелект – технологиите на промяната

 

Това не е първият път, в който се използва AI за подобряване на вкусовите качества. Напротив, тази тенденция заема все по-важно място в бизнеса. Carlsberg например използва сензори и машинно обучение, за да знае предварително какъв вкус ще има бирата. Някои компании дори са изцяло посветени на идеята за използването на AI за подобряването на храни и напитки. Пример за това са Foodpairing, които използват анализ на данни и машинно обучение, за да помогнат на хранителните заведения да създават нови елементи за менюто и коктейлите си.

В случая на McCormick AI системата е обучена с данни за сурови съставки, формули за подправки, продажби, прогнози за тенденциите и потребителски тестове на продуктите. Целта е тя да може да предложи формули (като например формула за нов вид подправка), които ще се окажат привлекателни за хората в бъдеще.

Хамед Фариди заявява, че разработчиците на компанията - повечето от които са учени по храните, химици, химически инженери, специалисти по хранене или готвачи - обикновено създават нов продукт, като започват с основната рецепта. Впоследствие потенциалният продукт понякога трябва да мине през 50-150 преработки, преди компанията да получи желания резултат. След това формулата се тества в лаборатория, а накрая и с потребители. Целият процес може да отнеме от две седмици до шест месеца. По думите на Фариди употребата на AI в процеса би могла да намали времето, необходимо за създаване на нова продукт, с цели 2/3.

Тъй като бързото изкарване на нови продукти на пазара може да се превърне в сериозно предизвикателство за много големи компании, насочени към потребителите, този ход определено има смисъл”, смята Ерин Лаш, анализатор в Morningstar, отговарящ за сектора на пакетираните храни, битовите и личните грижи, като добавя, че в момента редица компании търсят начини “да смажат колелата на собствения си иновационен цикъл".

При работа с AI системата, разработчикът на рецепти идентифицира първоначалната основна формула, като може да зададе някои параметри за съставките, които не трябва да се променят. AI ще предложи нови формули, които специалистите на McCormick могат да усъвършенстват и опитат, след което и да изпратят за потребителски тестове. Фариди обяснява, че с времето системата оптимизира своята работа с помощта на обратната връзка от страна на разработчиците.

Досега AI е открил някои комбинации от вкусове, които хората не биха могли да вземат предвид поради културните предубеждения относно това, кое им е вкусно и кое не”, обяснява Ричард Гудуин, главен изследовател в IBM, и добавя: “Например, един разработчик работеше върху рецепта за подправка за пица и AI предложи добавяне на кимион. Въпреки че е извън нормата при изготвянето на подобни подправки, разработчикът опитва предложената му рецепта и в крайна сметка тя му харесва. Но има и ситуации, в които технологията се проваля. В един момент, докато се опитваше да произведе нова рецепта за оризови ястия, компютърът отстрани ориза от списъка на съставките и го замени със сол”.

 

КОМЕНТАРИ ОТ  

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия | Декларация за поверителност | Политика за бисквитки |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов