Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини В глобален мащаб

Най-големите рискове за Apple

Търговската война между САЩ и Китай и силният долар са само част от причините за слабото представяне на технологичният гигант

от , 13 февруари 2019 0 705 прочитания,

Вече сме на половината от първото фискално тримесечие на 2019 г. и въпреки че акциите на Apple все пак върнаха част от позициите си, последните няколко месеца не бяха никак позитивни за компанията от бизнес гледна точка. Разкъсвани между по-слабите приходи в края на миналата година и занижените очаквания за тази, инвеститорите се надяват в скоро време да чуят и някоя добра новина. Аналитичната онлайн платформа Seeking Alpha прави преглед на някои от най-големите рискове, свързани с компанията, от които ще зависи нейното пазарно представяне.

 

Прочетете още: Продажбите на Apple в Китай са се понижили с 20% през последното тримесечие

1. Още малко за Китай

Миналата седмица втората най-важна страна за продажбите на Apple отбеляза своята Нова година - ваканционен период, който е ключов от потребителска гледна точка. Търговската война между Вашингтон и Пекин обаче мотивира китайските потребители да обърнат гръб на Apple през последните месеци, което се превърна и в основната причина за редуцираните финансовите очаквания за първото тримесечие на 2019 г. Продажбите на Apple в Китай са намалели с почти 27% спрямо същия период на предходната година.

Apple вече направи важна стъпка за намаляване на цените на iPhone в страната, опитвайки се да компенсира част от влиянието на силния долар спрямо местния юан, но последните коментари на главния изпълнителен директор Тим Кук не дават надежди за инвеститорите, че ситуацията може да се промени коренно. Още повече, че по-малко от три седмици преди крайния срок за мирен изход от търговска война (1 март), все още договорка не е постигната. Споразумението би било полезно за всички засегнати страни, но колкото по-късно бъде подписано то, толкова повече ще са негативите, които неясната ситуация ще окаже върху представянето на Apple през второто фискално тримесечие. При най-лошия сценарий допълнителните мита вероятно ще доведат до допълнителни щети върху продажбите на устройствата на технологичния гигант в Китай, което ще се отрази сериозно и на амбициите му за връщане към тенденцията за ръст на приходите.

2. Силният долар

В конферентен разговор с анализатори, ръководството на Apple обърна специално внимание на силния американски долар. Подобно на много други компании, производителят на iPhone често оправдава неуспехите си с нивата на долара, когато те са високи. И наистина, в момента американският долар се е повишил значително в сравнение със същия период на миналата година, въпреки че през последните месеци темповете на растеж се забавиха. В зависимост от това как Федералният резерв и ЕЦБ организират своите парични планове в близко бъдеще, следващият ход на долара също може да окаже значителен ефект върху резултатите на Apple.

Валутният индекс на долара се повиши с около 1%, откакто Apple публикува последния си приходен доклад. Макар това да не изглежда много, то може да се окаже, особено когато имате 30 милиарда долара или повече приходи, генерирани извън САЩ през текущото тримесечие. Ръководството на компанията очаква приходи в размер на 1,3 млрд. долара в чужда валута. При настоящите оценки, които предполагат около 6% спад на приходите на компанията, една трета от този спад е само от разликите в курса. Ако доларът продължи да се засилва, това може да постави резултатите на Apple в долната граница на очакванията.

3. Неправилно тълкуване и прекален елитаризъм

След пускането на пазара на миналогодишния iPhone бързо стана ясно, че продажбите ще бъдат значително по-ниски от очакваното. Основната причина за това станаха високите цени на устройствата, заедно с програмата за смяна на батериите на компанията, която удължи живота на по-старите модели, забавянето на световните икономики и, разбира се, търговската война между САЩ и Китай. Фактите до момента сочат, че Apple допусна грешка, вдигайки толкова високо финансовата летва.

Технологичният гигант залага на високия клас устройства, като разчита, че неговата екосистема може да компенсира някои технологични компромиси. Според слуховете тази концепция на Apple ще се запази и в новите продукти като таблета iPad mini, който трябва да се появи в следващите няколко месеца.

Сегашният iPad mini 4 се появи в края на 2015 г., така че очакванията са актуализираният модел повече от три години по-късно да бъде с невероятни подобрения. Итеграцията на най-новите инструменти и функционалности обаче би оскъпила много устройството - по същество това ще се превърне в професионална версия на предшественика си. А ако Apple наистина иска да се съсредоточи върху броя на продажбите, ще трябва да излезе с разумна цена.

 

КОМЕНТАРИ ОТ  

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия | Декларация за поверителност | Политика за бисквитки |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов