Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

CIO PR Зона

Забавянето във възстановяването от архив води до загуба на пари

603 прочитания

Г-н Чолев, как оценявате нивото на подготовка на финансовите институции в България по отношение на възстановяването на данни в случай на бедствие или авария?

Нивото на подготовка на фирмите и финансовите институции е добро, но винаги има какво още да се желае. Много често не се правят нужните регулярни тестове или се правят частични. При истински реални тестове целият бизнес трябва да се прехвърли на резервния сайт, да работи там известно време, след което да се върне на основния. Това дава възможност да се тества и процедурата за връщане към нормална работа в основния сайт, което често се пропуска.

Тестове са необходими и след всяка направена промяна в бизнес критична система. Случва се процесът по изготвянето на резервни копия да протече нормално, но данните да не могат да бъдат възстановени в зададеното време. Затова добрата практика е тези тестове на disaster recovery да се правят поне два пъти годишно, като се документират добре. Да не забравяме, че всяко забавяне във възстановяването на нормалната работа води до загуба на пари.

Защо понякога организациите не успяват да се възползват напълно от внедрените вече технологични решения за бекъп и архивиране на данни?

Най-често инфраструктурата за бекъп изостава от останалите бизнес системи, защото се използват стари версии на софтуера. Или не е достатъчно добре конфигуриран. Това донякъде е свързано и с недостатъчния човешки ресурс. Има обучени кадри, но в повечето случаи длъжността backp admin се съвместява с други отговорности и все не остава време за поддържането на квлификацията по отношение на backup и rеstore.

Понякога организациите решават да сменят съществуващото решение. Не винаги това е лесна задача, тъй като често имат архивирани данни за дълъг период от време (10 - 20 г.), a при една такава миграция информацията за дата и час на обработката (time stamp) на данните трябва да се запази, за да може да се докаже, че данните не са манипулирани.

Важно е също дали има налични хардуерни устройства и съответния софтуер, които могат да прочетат архивираните данни. Опитайте например да отворите документ създаден на MS word за Windows 3.1 и съхранен на 3.5” дискета или на 5.25” дискета. Данните са там, но достъпни ли са?

Направената вече инвестиция може да се запази като се надгражда съществуващата бекъп инфраструктура. Аутсорсването на тази рутинна работа по поддръжката и надграждането също е вариант.

Според Вас продължава ли противопоставянето между облака и on-premise решенията за бекъп и архивиране?

Това не е точно противопоставяне, a по-скоро въпрос на стратегия за дадената компания. Вече повечето софтуерни продукти за бекъп поддържат облака като контейнер за съхранение на данни. Тук основната дискусия е около времето, за което бихте си “издърпали” данните от облака и дали това не би довело до допълнителни разходи. Например разходи за увеличване капацитета на комуникационните линии. А някои cloud провайдери след достигане на определен обем свалени данни, започват да искат да се плаща на GB. Това е доста сериозен разход, ако трябва да се реагира при истинско бедствие и да се възстановят всички данни на компанията.

В ИТ средите у нас Вие сте познат като “TSM гуруто” на България. С какво IBM Spectrum Protect (новото име на Tivoli Sotrage Manager) Ви спечели толкова, че постоянно да повишавате квалификацията си и да издигнете Openintegra като единствената ИТ компания на Балканите със сребърно ниво на акредитация от IBM за Tivoli Storage Manager?

TSM като продукт за backup/restore и archive/retreive, е един от най-зрелите продукти на пазара с повече от 20 годишна история. При TSM всичко е много логично и подредено, и с ясен roadmap за развитие от страна на IBM. Реално TSM поддържа почти всички операционни системи и приложения на пaзара, а способността му да управлява огромни обеми от данни го прави лидер в тази област. За тези, които вече имат TSM инфраструктура, Openintegra предлага услугата TSM Health-Check, която много бързо показва какво е необходимо да се промени, така че да се използва пълния потенциал на това мощно решение.

Как може IBM Spectrum Protect да бъде полезен на банките, държавните институции и търговците, за да отговорят на регулаторните изисквания, които ще влязат в сила след 1 година (през май 2018 г.) с новата директива на ЕС - General Data Protection Regulation?

В подготвката за GDPR криптирането на данните на ниво система за съхранение е една разумна отправна точка. Необходимите технологии за това са налични и един подобен проект може да се реализира навреме, преди новите изисквания да влязат в сила. IBM като компания гледа много сериозно на защитата на данните и в TSM има вградени стандартни механизми за тази цел като се използват следните алгоритми  AES-128, DES-56, AES-256 (AES-256 се въвежда в TSM 7.1.1). Също така TSM поддържа криптиране на връзката между бекъп клиента и сървъра. Освен това предоставя възможност за криптиране на данните върху лентови носители (LTO), така че данните да са защитени, ако се наложи да бъдат изнесени в отдалечена локация.





sales@openintegra.com                +359-2-437-3097                 www.openintegra.com

(22.03.2017)
За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия |
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов