Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

CIO PR Зона

Huawei представя: Чрез облачните технологии към “Цифровото предприятие”

477 прочитания

Какво представлява цифровото предприятие? Каква е целта на дигиталната трансформация? Нека разгледаме тези въпроси по-задълбочено и да получим по-точни от масово разпространените отговори

За да се превърне в цифрово предприятие, компанията трябва да изгради всевъзможни връзки между своите сътрудници и системи, да свърже служители, клиенти, партньори и доставчици, да автоматизира бизнес процесите си с вградени системи за вземане на решения в реално време, за да реализира прости и ефикасни операции. Ключова цел на дигиталната трансформация е да осигури т.нар. “ROADS преживяване” за клиенти, партньори и служители, което означава всичко да се случва в реално време (R), при поискване (О), изцяло онлайн (А), при самообслужване (D) и в социално взаимодействие (S). Постигането на такова преживяване е най-трудната, но задължителна част от дигиталната трансформация, тъй като и корпоративните клиенти, и индивидуалните потребители ще очакват ROADS преживяване, когато купуват или ползват продукти и услуги.

Един пример

Компанията Harley-Davidson, притежаваща една от най-утвърдените търговски марки, е известна със своята визия за създаване на уникални мотоциклети. В процеса на дигиталната си трансформация Harley-Davidson свърза всички свои продуктови линии и сега е в състояние само за 89 секунди да сглоби 1200 компонента в нов мотоциклет. Преди компанията да стане цифрово предприятие, целият процес от поръчка на мотор Harley-Davidson онлайн до доставката му отнемаше 21 дни. Сега за този процес са необходими 6 часа.

Дигиталните цели

Основният въпрос е как компаниите могат да се превърнат в цифрови предприятия? Според експертите от Huawei от ключово значение за тази трансформация е възприемането на облачните технологии и прилагането им за създаване на иновативни бизнес модели, подобряващи ефективността и потребителското изживяване.

Реализацията на тази идея е свързана с редица предизвикателства, преодоляването на които изисква компаниите да изследват своята стратегия в 3 измерения: разгръщане в облака, оползотворяване на облака и управление на облака.

Според визията на Huawei, при трансформация към цифрови предприятия и реализацията на стратегия в трите споменати измерения компаниите се сблъскват с 5 основни предизвикателства.

#1 Гъвкава разработка на приложения

В днешните реалности за компаниите е изключително трудно да синхронизират разработката на ИТ приложения с бизнес промените. Към момента 3000 служители на Huawei и много повече контрактори разработват вътрешни ИТ приложения за компанията. През 2015 г. Huawei е похарчила за ИТ аутсорсинг около $218,3 млн. Това е огромна инвестиция. Много компании се намират в подобна ситуация – огромен вътрешен ИТ екип плюс аутсорсинг партньори работят за създаването на необходимите им ИТ приложения.

А с всяко ново приложение се разработват отново някакви функции, които вече са създавани. Разгръщането на приложението отнема доста време, а мащабирането е трудно. Ето защо през последните години все повече организации се насочват към въвеждане на платформа като услуга (PaaS) за всички общи функции. Очевидно няма смисъл всяка компания да разработва собствена PaaS платформа, изобретявайки отново колелото, а и така архитектурата на PaaS екосистемата би била фрагментирана и най-вероятно с незадоволителна производителност. По-добрият вариант е да се ползва PaaS платформа с унифицирана архитектура, предлагаща и общи, стандартизирани услуги и специфични за дадената индустрия професионални услуги.

#2 Сигурност

Облачните услуги се разглеждат от много анализатори и потребители като по-малко сигурни в няколко аспекта. На първо място, при преход към облака, съхранението на данни вече не е разпределено – то е централизирано, което води до повече възможности за нарушения и неправомерен достъп до данните. Традиционните приложения работеха на различни сървъри, които бяха физически разделени. В облака всички физически ресурси са виртуализирани, така че границите на сигурността се размиват и възможностите за реализация на уязвимостите стават повече.

Още едно измерение на сигурността е свързано с приложенията. Всички искаме приложенията да ни бъдат предоставяни бързо и гъвкаво, но това изисква защита на сигурността в реално време, каквато още не съществува.

От гледна точка на управлението, гъвкавостта в алокирането на ресурсите е най-голямото предимство на облака. Но тя е в противоречие с предварително конфигурираното управление на привилегии.

От друга страна, облакът предоставя и възможности да се справим с някои от предизвикателствата на сигурността. Всъщност публичен облак, в чиято защита са направени огромни инвестиции и който разполага с богато портфолио от услуги за сигурност, безспорно е по-сигурен от ИТ средата на малки и средни предприятия, които не могат да си позволят същите мерки за безопасност.

Накратко ключът към сигурността в облака е изграждането на пълен набор от системи за защита, обхващащи физическите слоеве, мрежите, хостовете, приложенията и данните. Корпоративната сигурност се нуждае от видимост от край до край, и облакът може да осигури точно това, с помощта на технологиите за обработка на големи обеми от данни и изкуствен интелект, които ще играят все по-голяма роля за мониторинга на рисковете в реално време и за предотвратяването им.

#3 Центърът за данни

Архитектурата на дейта центъра е третото ключово предизвикателство по пътя към цифровото предприятие. Данните и обемът на техния трафик нарастват лавинообразно. Съществуващите дейта центрове, с тяхната многослойна и вертикално мащабируема (scale-up) архитектура, трудно могат да отговорят на днешните потребности. При съществуващата архитектура капацитетът на дейта центъра достига до хиляди терабита в секунда. В крупните дейта центрове, със стотици сдвоени оптични трасета, поддръжката също е огромен проблем.

Ако облачният модел се приложи за трансформиране на архитектурата на дейта центъра от вертикално мащабируема към хоризонтално мащабируема (scale-out), с това може да се постигне капацитет от порядъка на петабит в секунда и по-малък брой на необходимите комуникационни трасета.

#4 Честотна лента при поискване

Тъй като организациите пренасят своите данни между частни и публични облаци, възниква все по-голяма нужда от bandwidth при поискване. Потвърждение за това е услугата Amazon Snowball (при нея трансферът на голямо количество данни от и в публичния облак на Amazon се осъществява с помощта на физическо устройство за съхранение на данни, пренасяно от куриер, а не по Интернет). При експресна доставка на устройството за съхранение на данни потребителите плащат по $200 за 50 TB данни. Това физическо транспортиране на данните не е удобно, но в ценово отношение е по-ефективно, тъй като извличането на същото количество данни от облака струва между $1000 и $2000. В перспектива обаче, ще става все по-важно да се предоставят възможности за осигуряване на bandwidth по заявка.

#5 Управлението на корпоративните мрежи

Към момента Huawei има над 200 офиса по света. Във всяка локация са необходими ИТ специалисти, които да се грижат за конфигуриране на мрежите и данните. Всъщност управлението на мрежата, управлението на политиките и конфигурацията на данните би могло да бъде централизирано в облака, което може да намали значително оперативните разходи за корпоративните мрежи.

В заключение

Изграждането на цифровото предприятие е ангажимент на изпълнителния директор и висшето ръководство на компанията, но също така изисква преосмисляне на ролята на ИТ директора. Преди заемащите позицията CIO отговаряха само за информацията, но сега те трябва да се превърнат в CI3O, управляващи информацията, иновациите и взаимовръзките.

В Huawei имаме за цел да бъде фактор и двигател за реализацията на дигиталната трансформация в организациите. Затова оставаме фокусирани върху потребностите на клиентите, развитието на ИКТ инфраструктурата и предоставянето на иновативни облачни технологии. Стремим се да бъдем предпочитан партньор при прехода на компаниите към облака и тяхната дигитализация, активно да допринасяме за развитието на облачната екосистема и да насърчаваме сътрудничеството и споделения успех.

София 1784
Мегапарк Бул. „Цариградско шосе” 115 Г, ет. 13
Тел.: +359 2 8172700, факс: +359 2 8172799
http://e.huawei.com


(19.05.2017)
За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия |
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов