Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

CIO PR Зона

Hitachi представи новата си компания Hitachi Vantara и платформата Pentaho 8.0

521 прочитания

Hitachi представи на партньорска конференция в София създадената наскоро дъщерна компания Hitachi Vantara. Това е нова компания, която обединява Hitachi Data Systems, специализирано дружество за доставка на центрове за данни, компанията за интеграция и бизнес анализи Pentaho и поделението, занимаващо се с обемни данни и Интернет на нещата Hitachi Insight Group.

Hitachi Vantara предлага на бизнеса цялостни решения за управление на данните и усъвършенствани анализи, които осигуряват възможност за по-добро представяне на клиентите, допълнителни печалби и по-ниски разходи за бизнеса.

„Целта на обединението е да се фокусираме върху данните. Възможностите на инфраструктурата, с която разполагаме, създава добавена стойност за нашите клиенти“, коментира Тамаш Козак, мениджър продажби за Централна и Източна Европа-юг.

Тамаш Козак, мениджър продажби
за Централна и Източна Европа-юг

Линда де Хууп, акаунт мениджър
на компанията за Европа,
Близкия изток и Африка

Японската компания Hitachi, създадена преди половин век, обединява анализи, съдържание, облачни и инфраструктурни услуги, като така помага на клиентите си да дигитализират своя бизнес. Козак цитира данни на анализаторите от McKinsey, според които едва 40 на сто от световните предприятия са дигитализирани, а това по думите му отваря голям потенциал за развитие. Той допълни, че по данни на Gartner до 2020 г. свързаните устройства в света ще са над 21 млрд. и всяко ще е източник на данни.

Анализ на Големи данни

Pentaho е създадена през 2004 г. като водеща платформа за бизнес анализ с отворен код и през 2010 беше първата, която предлага вградена поддръжка на Hadoop източници на Големи данни, поясни Линда де Хууп, акаунт мениджър на компанията за Европа, Близкия изток и Африка. През 2015 г. Hitachi закупува Pentaho, която е имала 10 000 клиента. От тях 1500 са големи корпорации, включително данъчната администрация на Острова, BT и Veikkaus. Решението е отворено с възможност за вграждане и разширение, като позволява смесване на структурирани и неструктурирани данни, например данни от сензори, анализиране и визуализиране на потока от данни, както и получаване на реални бизнес прозрения.

„Голямата картина се получава, когато структурираните данни се смесят с тези от източниците на Големи данни“, коментира Де Хууп и поясни, че за клиентите е важно да могат да смесят данните не в последния етап, когато резултатите се визуализират на монитора, а на всяко ниво на обработка. Това позволява 360-градусов поглед към клиентите и създаване на точни прогнози за тяхното поведение. По този начин бизнес отделите на компаниите управляват данните с минимална помощ от ИТ отдела и получават по-високо ниво на самостоятелност.

IoT стратегия

Hitachi открива голям потенциал пред индустриалния IoT и платформата Lumada IoT, част от Vantara. Освен че обработва Големи данни, японската компания е източник на такива. Произвежданите от нея високотехнологични багери, влакове, асансьори, домакински електроуреди, електроника и други са снабдени със сензори, които непрекъснато събират данни. Те служат за основа на нова информация за бизнеса. Данните от сензорите на машините на Hitachi се събират в платформата Lumada, където се обработват с помощта на AI. Така се извършва дистанционен мониторинг на работата на оборудването и необходимостта от планирана поддръжка.

„150 компресора на Hitachi, всеки от които с мощност 60 конски сили, оперират зад фонтана „Белажио“ в Лас Вегас. Сървър управлява работата им дистанционно през Lumada чрез информацията, получена от вградените сензори“, разказа Жолт Сокол, ръководител на отдела, който обслужва клиентските заявки за Централна и Източна Европа. За да илюстрира

ползата от индустриалния IoT и Големите данни, той направи сравнение между ефективността на работата на гарите в Будапеща и Токио. Гарата в японската столица разполага с 14 перона, през които преминават общо 3000 влака дневно, а закъснението за 1 година е 3 минути. Гарата в Будапеща разполага с 16 перона, но през тях минават едва 280 влака на ден, а закъснението им за 1 година е 228 часа. По думите му разликата между качеството на жп транспорта в двата града се дължи именно на технологиите, които се използват. В Токио оперира именно един от високотехнологичните влакове на Hitachi, чиито сензори осигуряват дневно около 5 PB информация.

Умните центрове за данни

Центровете за данни вече не са между четирите стени на предприятията, уточни Тамаш Козак. Чрез Vantara Hitachi предлага умен център за данни под формата на решение. А от сензорите и анализите компаниите получават по-голяма полза от активите си.

Vantara показва ясна заявка от страна на Hitachi да е част от най-големите доставчици на ИТ решения като IBM, HPE и DellEMC.

За контакти: Георги Лазаров,
продуктов мениджер за Hitachi Vantara в България,
имейл: Georgi.Lazarov@ingrammicro.com
Телефон за връзка с компанията: +359 2 8029010

(14.12.2017)
За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия | Декларация за поверителност | Политика за бисквитки |
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов