Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

CIO PR Зона

Hitachi Vantara предлага 360-градусова визия за банковите клиенти

2482 прочитания

Търговските банки са сред най-големите агрегатори на потребителски данни, а чрез различните дигитални канали, те могат да получат пълна картина на ежедневието и предпочитанията на голям брой хора. Тази информация включва клиентски профили, транзакции, потребителски навици, обаждания към колцентровете, данни за местоположението, кликванията, изтегляни приложения и др.

Основният проблем е как, използвайки силозите на приложенията или своята организация, банките да се възползват от потока от нови обеми и разнообразие от данни, превръщайки ги в "единствена гледна точка към клиента"? Как да използват данните, за да предоставят персонализирано потребителско преживявание, да намалят оперативните разходи или да помогнат за ръст на приходите?


Ефективният 360-градусов подход или клиентска база данни, свързана с всички значими записи, осигурява много по-добро разбиране за клиента. Постига се чрез интегриране на най-различни източници на данни и модели, които разкриват склонността на отделният човек да желае, предпочита, не харесва или да се нуждае от продукт. Те показват още вероятността потребителите да извършат конкретно действие, например да се оплакват, да искат поддръжка или да прекратят ползването на дадена услуга. Все повече банки се обръщат към Hitachi Vantara, за да осигурят, съхраняват, анализират и получават информация от практически неограничени количества данни, при това - по икономически ефективен начин. Hitachi позволява съществуващи складове за данни да бъдат допълнени или изцяло заменени, за да се подобри производителността, да се намалят разходите и да се даде възможност за прогностичен анализ (predictive analytics).

Как банките да не изпадат от контекста

Данните са "суровината", с която банката развива интуицията си към клиентите. Основното предизвикателство, е как институциите да усвояват и интегрират така разнообразните потребителски данни като профил, предпочитания, транзакции, комуникации, история и др., по начин, благоприятстващ прогностичния анализ. Мащабът и обхватът на тези инициативи варират според банката. Както често става при сложните ИТ проекти, 360-градусовата визия за клиента може да бъде ограничена от обичайните пречки като неадекватните бюджети, кратките срокове или ограничените възможности. Обърнете внимание на следния сценарий: Рени получава оферти за кредитни карти и други промоции всеки месец от банката си , не се интересува от тях. Тя мрази нежелана поща и я трие, без да я отваря.

Много банки анализират само малка част от наличните данни за своите клиенти. Така те не общуват с клиентите си като с личности, което означава да им дава това, което искат, и да избягват нежеланото. Прогнозирането на събития от житейски или финансов характер може да увеличи лоялността чрез насочване на оферти към реалните нужди на Рени. Това, което банката й трябва да направи, е да проучи повече данни, за да разбере какво иска тя и има нужда от Рени. Решението идва след анализ на всички налични данни, включително банкови транзакции, плащания и социални медии. Това дава на кредитора по-ясна представа за финансовите нужди на клиентката. Банката открива, че Рени е проверила уебсайта й за ипотечна информация и коментира във Фейсбук предстояща покупка на апартамент. Тя може проактивно да изпрати на Рени линк, съдържащ подходяща информация. Контекстуалната адекватност означава да показвате на клиентите, които познавате, че разбирате техните нужди и можете да ги обслужвате с правилните оферти.

Hitachi Vantara предоставя доказани решения за дигитализация и бизнес анализ във финансовият сектор.




Контакти:
Георги Лазаров,
Продуктов мениджър за Hitachi Vantara в България
Имейл: Georgi.Lazarov@ingrammicro.com
Телефон за вързка с компанията: +359 2 8029010


(12.03.2018)
За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия | Декларация за поверителност | Политика за бисквитки |
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов