Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

CIO PR Зона

Ролята на CRM системите за постигане на GDPR съответствие

2874 прочитания

Едва ли има бизнес, който все още да не е запознат с Общия регламент за защита на данните (GDPR) и последствията от неговото въвеждане. Той влиза в сила на 25 май, има за цел да осигури по-високо ниво на защита личните данни на европейските граждани, както и да им даде възможност сами да решават кой, как и с какви цели може да ги използва.

Това е чудесна новина за потребителите, но създава редица неудобства за бизнеса. Особено силно е въздействието на Регламента върху дейностите по маркетинг и продажби, които трябва да претърпят значителни промени, за да отговорят на неговите разпоредби.

И въпреки че не съществува универсално софтуерно решение, чието внедряване да гарантира пълно съответствие с изискванията на GDPR, възможностите на съвременните CRM системи, като Microsoft Dynamics 365, ги превръщат в ценен инструмент в преходния процес.

Водещите CRM решения разполагат с ред функционалности, с които подпомагат процеса по осигуряване на съответствие с изискванията на GDPR във всичките му направления: идентифициране на чувствителните данни, управление, сигурност и отчетност.

Управление достъпа до чувствителни данни

Повишаването сигурността на личните данни е основен приоритет на GDPR. По своята същност CRM решенията са създадени, за да концентрират и систематизират цялата налична информация за потенциални и реални потребители и взаимодействията на компанията с тях. Продукт като Microsoft Dynamics 365 позволява дефиниране на потребителски роли и права за достъп, при нужната отчетност и пълна проследимост на работата с данните.

Документиране на съгласие за обработка на личните данни

Друг важен момент от GDPR, засягащ пряко маркетинговата дейност на компаниите, е свързан с получаването на изричното съгласие от лицето, данните му да бъдат използвани им в различни търговски и маркетингови активности.

CRM системите са надеждна платформа за събиране и документиране на даденото съгласие и евентуалното му оттегляне във времето. По този начин разполагаме с надеждна информация в какви кампании да използваме данните на всеки потенциален или реален клиент, което позволява много по-прецизното насочване на маркетинговите комуникации.

Осигуряване на прозрачност и достъп от страна на субектите на данни

Освен върху защитата на данните, GDPR поставя акцент и върху активния контрол от страна на потребителите.

CRM системите значително облекчават прозрачността на използваните лични данни и начините, по които се обработват. От системата лесно и бързо може да бъде изведена справка, която да бъде предоставена на потребителите при поискване. Microsoft Dynamics 365 също така разполага с възможност за конфигуриране на портал, чрез който всеки потребител да достъпи и редактира съхраняваната в системата лична информация. Паралелно с това системата осигуряват лесен начин за нанасяне корекции върху големи база данни, както и за пренос на информация към други компании, чрез генериране на стандартни машинно-четими файлове.

В заключение е важно е да се отбележи, че осигуряването на GDPR съответствие е индивидуален процес за всяка компания, при който тя трябва да се съобрази със спецификите на собствената си дейност и причините, поради които събира и обработва чувствителна информация. Това ще ѝ помогне да разработи и приложи цялостна програма за постигане на съответствие, в която CRM системата да намери своето място като ценен инструмент.

Тим ВИЖЪН България ООД
Т: 02/976 1313
office@team-vision.bg
www.team-vision.bg


(20.04.2018)
За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия | Декларация за поверителност | Политика за бисквитки |
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов