Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

CIO PR Зона

„Съвместното създаване“ – ключът към застрахователя на бъдещето

1124 прочитания

Патрик Смит, ръководител Стратегическо консултиране EMEIA, Fujitsu Digital

Дигиталните технологии променят застрахователния сектор и затова водещите застрахователи започват усилено да инвестират в тях. Целта е управлението на две вълни на промяната: непрекъснато увеличаващите се очаквания на клиентите и навлизането на нишови конкуренти.

Но развиват ли се застрахователните компании достатъчно бързо? FT цитира проучване сред застрахователите, което разкрива, че според 74% от участвалите, индустрията не е лидер в дигиталните иновации.

Аз не вярвам, че ситуацията е толкова лоша. Застрахователите гледат в бъдещето, но от позицията на умерените хора, които те са. Застраховането е основано на пресмятане на рискове и адекватната им оценка. Рискът от бързането при въвеждане на дигитални технологии е, че може да не получите резултатите, които търсите.

Затова аз вярвам, че концепцията на съвместното създаване (co-creation) чрез използването на подходящия партньор, експерт в областта, е от изключителна важност. Застрахователите трябва да се вслушат в техните клиенти и да използват данните от тях, за да създадат стратегия за бъдещето развитие на бизнеса си, адаптивност, конкурентоспособност и в крайна сметка, удовлетвореност на своите клиенти.

И в този случай не технологията е критичният фактор.

Застрахователите очакват много от автоматизацията и дигиталните инструменти като AI и интернет на нещата (IoT). Тези технологии вече преобразяват застрахователните продукти. Те водят до по-малко измами, по-нисък риск, по-ефикасно управление на документацията (особено при исковете) и позволяват по-добро ценообразуване на продукти, директно свързани с конкретни нужди и поведение на потребителите.

Няма един модел за застраховател на бъдещето – това е единствено застрахователят, който искате да бъдете. Няма подход „един размер за всички“, който може да бъде просто закупен. Според нас, правилният начин е близка съвместна работа с партньор и консултант, с който да може да идентифицирате вашите нужди и да създадете план, чрез който да ги постигнете.

Затова Fujitsu акцентира на съвместната работа. Да, ние предлагаме всички необходими технологии и усилено инвестираме в IoT и можем да ви помогнем да автоматизирате за ефикасност, да усвоите мощта на всеобхватни данни (big data), за да може да виждате по-добре и управлявате риска по-добре, но първото, което ще направим, е да разговаряме с вас.

Ние притежаваме опита, за да можем да ви помогнем – работим във финансовия сектор вече повече от 40 години. И този опит е в основата на нашия базиран на резултатите подход. Ние работим с вас, за да създаваме заедно решения, основани на рамка, която включва технологии и бизнес стратегия, Benefits Realization Management (BRM), оптимизация и подобрение на процеси, както и управление на промяната в организацията.

Смисълът на всичко това е да създадем най-добрия възможен резултат за вашите клиенти – 59% от тях казват, че преживянето, което получават при работа със застрахователя е това, което ги прави лоялни. И това обикновено е перфектното място, откъдето можем да започнем нашето съвместно създаване.

Как бихме могли заедно да проектираме пътеката на ангажираност на клиентите ви, като използваме вашите служители и дигитални инструменти? Начинът, по който закупуваме застраховки бе първото нещо, което се промени радикално – и тази тенденция ще продължи чрез навлизането на е-застрахователите.

Съвместното създаване ви позволява да се фокусирате върху нуждите на вашите клиенти и стейкхолдъри по време на целия процес. Така вие наистина ще бъдете клиентски фокусирани. Дигиталните инструменти и системи, които ние прилагаме, за да постигнем това, трябва да са организирани и въведени по начин, който е уникален за вашата организация. Това е най-добрият начин, за да бъдем сигурни, че ще се превърнете в застрахователя на бъдещето, който искате да бъдете.

S&T България – корпоративен
партньор на Fujitsu България
Телефон: +359 884 28 50 03
snt@snt.bg, www.snt.bg

(30.05.2018)
За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия |
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов