Анализи

Китайците харчат най-много за модерни устройства

CIO Media

устройстваСпоред актуално проучване на консултантската компания Accenture нагласите на хората по отношение на покупките на потребителска електроника по света са доста различни. Например средностатистическият американец харчи за различни устройства 1,8% от годишния си доход, в Германия и Франция този показател е 2%, а в Русия – 3,6%.  
Данните са изведени от анкета сред 10 хил. потребители от 10 страни.
Оказва се, че да се харчи по-голяма част от годишния доход за устройства е характерно за развиващите се страни. Най-ентусиазирани в това отношение са китайците, които инвестират в потребителска електроника 4,5% от приходите си. Най-малко за тази цел харчат японците – едва 1,3% от годишния си доход.
Трябва да отбележим обаче, че най-ниският среден годишен доход при проучването на Accenture е констатиран в Русия  и е $27 750. В Япония, където за устройства харчат най-нисък процент от приходите си най-ниският среден доход на година е $79 000. Така че, все пак излиза, че японците си купуват повече техника.
По отношение покупките през следващите 12 месеца, най-желаната придобивка във всички страни е смартфон – 28% от анкетираните планират да се снбдят с такова устройство.
Най-много покупки на нетбуци планират в Русия и Бразилия – такива са плановете на 14% от анкетираните в тези страни. В САЩ този показател е 10%, а в Германия – 6%.
В Бразилия 30% от анкетираните възнамеряват да си купят таблети, а в Япония – такава покупка планират едва 4% от респондентите.


X