Анализи

Мобилните оператори печелят по-малко от SMS и MMS заради социалните медии

CIO Media

Мобилните мрежови оператори се сблъскват с намалени приходи от текстови съобщения (SMS), тъй като техните клиенти използват все повече приложения за алтернативни подобни услуги като Facebook или WhatsApp, сочи скорошно проучване на анализаторската компания Ovum.

От Ovum изчисляват, че на глобално ниво мобилните оператори отбелязват спад от 13,9 милиарда долара в приходите вследствие на използването на базирани на IP услуги за съобщения. През 2010г. спадът е бил 8,7 милиарда долара, посочиха анализаторите.

SMS и MMS са най-важните негласови източници на приходи за операторите в момента, коментира Неха Дариа, анализатор в Ovum. Потребителите, особено тези, които първи се насочват към новите технологии, предпочитат да използват Blackberry Messenger, вместо да изпратят SMS.

Услуги като Blackberry Messenger и WhatsApp използват плана за пренос на данни на устройството или безжичен интернет за изпращане на съобщения. Потребителите на смартфони често имат неограничен план, което означава, че могат да избегнат начисления над сметката, когато използват странични приложения за комуникация.

Операторите очакваха това предизвикателство, посочи Дариа. Те могат да решат проблема, като предложат техни собствени услуги за размяна на съобщения, използващи Rich Communication Suite (RCS). RCS е пакет от спецификации, които активират базирани на IP функционалности като размяна на съобщения в реално време, видео, прехвърляне на файлове и присъствие на мобилните устройства.

Според Дариа, мобилните оператори могат да наваксат загубите от намаленото използване на SMS и MMS чрез други услуги като например мобилен широколентов интернет.

CIO Великобритания


X