Анализи

Лошият финансов репортинг означава допълнителни разходи

CIO Media

Недостатъният финансов репортинг може да доведе до ненужни разходи, които се удържат от трансформационни за компаниите проекти, сочи проучване на технологичната фирма Oracle и консултантите от Accenture.

Според доклада “Предизвикателствата на корпоративния финансов репортинг”, по-малко от половината от 1123 финансиста, участващи в проучването, са инвестирали в информационни решения за финансово отчитане през последните три години.

Като цяло, имейлите и електронните таблици продължават да се използват като основни инструменти за записване и разпространение на финансова информация. Според Accenture, компаниите годишно отделят 1,5% от приходите си за процеси, свързани с финансовото отчитане. Бизнесът може да си ги спести, като управлява финансите си през ERP система, посочват консултантите.

Две-трети от участниците в проучването отбелязват, че нямат добра видимост на процесите за репортинг. Голяма част от финансовите директори срещат трудности при контрола на качеството на финансовите данни в тези процеси.

IDG News Service


X