Анализи

Gartner: CRM остава основно направление за ИТ инвестиции

CIO Media

През следващите няколко години системите за управление на взаимоотношенията с клиенти (CRM) няма да загубят своята значимост и компаниите постоянно ще отделят средства за закупуването им, считат анализаторите от Gartner. През 2014-а се очаква умерен ръст на CRM пазара, а след това предстоят 3 години на висока инвестиционна активност, като основно ще бъдат закупувани мобилни и социални CRM технологии, средства за web анализи и електронна търговия.  


През тази година обемът на продажбите на CRM системи в глобален мащаб ще достигне $23,9 млрд., като 49% от тези средства ще бъдат изразходвани за облачни системи. Сега повече от 40% от използваните CRM решения са базирани на базата на облачни услуги.  

Търсейки необходимите процеси и технологии, ръководителите на отдели за поддръжка и обслужване на клиенти се насочват към целенасочено използване на средства за анализи на големи обеми от данни и изграждане на контактни центрове от ново поколение, отбелязват анализаторите.  
Данните от най-новите проучвания на Gartner сочат още, че решенията за внедряване на нови ИТ инструменти в маркетинга все по-често се вземат без участието на ИТ отделите. В тази връзка експертите на изследователската компания съветват ИТ директорите да обърнат внимание на сътрудничеството с отделите по маркетинг.


X