Анализи

Могат ли новите Google и Uber да тръгнат от България?

CIO Media

Деница Дженева

Стартъпите са като децата – ако им помагаш да развият потенциала си, докато са малки, могат да бъдат изключително полезни, когато пораснат. Защо са важни стартиращите компании за бизнеса? От една страна, те са носители на новите идеи и са в най-добра позиция да ги пренесат бързо на пазара.

Като всяко нещо в младежка възраст нямат финансова възможност, но компенсират с креативност и ентусиазъм. От друга страна, стартъпите попълват една много важна част от екосистемата – нишите, в които има място за малки играчи с интересни продукти.

Наскоро Българската агенция за инвестиции съобщи, че се наблюдава ръст на стартиращите компании у нас и София се нарежда след Лондон и Берлин като предпочитан стартъп хъб. Това дава надежда, че тепърва ще виждаме интересни решения, реализирани в България.

По всички тези причини сп. CIO започва нова рубрика, посветена на младите компании. В нея ще се разглеждат технитe идеи и бизнес модели, предизвикателствата пред тях, възможностите за финансиране, менторските програми и всички теми, които могат да бъдат от полза за започващите бизнес.

Светът е много различен от времето, когато Хюлет и Пакард са стартирали компанията си в един гараж. Днес, ако нещо не е в медиите, то не съществува. Затова, надяваме се с нашата медийна подкрепа, можем да направим България мястото, от което ще тръгнат следващитe Google и Uber.


X