Анализи

Борислав Симеонов: Технологиите са важни, но всичко зависи от хората

CIO Media

Интервюто взе Иван Гайдаров

Кои са най-важните компоненти за ИТ услугите и системите, когато говорим за компания с над 5 милиона клиенти?

Най-важният компонент са хората. Нужни са ни можещи хора, които имат желание да работят и да се самоусъвършенстват. Живеем във времена, в които днешните технологии остаряват за месеци. Ако няма хора, които да сменят специализациите си бързо и да се адаптират към новите изисквания, компанията може само да загуби.

Как се промениха технологичните изисквания към телекоми от подобен ранг, както и самите процеси и решенията, на които те разчитат?

През годините най-добрият подход за един телеком беше използване на цялостни решения върху монолитни платформи. Тогава проектите се реализираха с години, а веднъж изградени, те функционираха дълго време. В последно време, тъй като на пазара навлязоха все повече дигитални играчи, които са много по-гъвкави, много по-бързи, много по-лесно и често сменят технологии, на нас ни се налага да се ориентираме към по-различни платформи – решения с отворен код и иновативни технологии, за да можем да поддържаме конкурентоспособност на този толкова динамичен пазар.


Вие сте участвал в редица проекти, свързани с дигитализацията на вътрешните процеси във вашата организация и с интеграцията на различни наследени при придобивания системи. Какви са основните изисквания, за да може един подобен проект да се реализира по най-добрия възможен начин, и с какви предизвикателства се сблъсквате?

Първото и най-важно нещо е да има добър синхрон между бизнес и ИТ. В такива проекти често се случва нещо, което е добро от технологична гледна точка, да не носи директна полза за бизнеса. Затова е много важно стратегията да бъде предварително синхронизирана и целта да е една. Да има ритмичен план, който да се следва.

Един от уроците, които научихме след няколко сливания, е, че от позицията на големите много често не се възползваме от това, което придобиваме. Внедряваме собствените си методи на работа, без да анализираме тези на по-малката организация в сделката. Налага се цялата бюрокрация на голямата компания и начини на комуникация.

За да прочетете цялата статия, е нужен абонамент.


X