Анализи

Иновативните компании привличат погледите на инвеститорите

CIO Media

Иновативните компании са по-добри за дългосрочни инвестиции, отколкото компаниите, вече наложили се на пазара и логично изживяващи определена стагнация. Според анализаторите това е очевидно. Но колко точно могат да ви изненадат с доброто си представяне иновативните организации?

Компаниите, които инвестират сериозно в научноизследователска и развойна дейност, са реализирали над 25% повече доходност през изминалата година, почти двойно повече от тази на S&P 500, според индекс, съставен от финтех компанията Instinet, дъщерно дружество на Nomura. Групата на иноваторите оставят с 19% зад себе си и тежката артилерия Nasdaq 100 (NDX).

Индексът на финтех компанията е създаден от Джоузеф Мезрич, ръководител на количествената инвестиционна стратегия в Instinet. Той анализира компаниите в индекса Russell 1000 и ги подрежда по това колко разходи правят за научни изследвания и развитие като процент от общата им стойност в сравнение със сходните им организации в съответните индустрии. "Индексът на иновациите" на Мезрич също така използва широка база данни, в която попадат и статистиките за последните 10, 20 и дори близо 40 години.


 Мезрич заявява пред CNN Business, че тези резултати ясно показват, че инвеститорите възнаграждават компаниите, които непрекъснато се опитват да създават нови продукти и търсят начини за растеж, а не такива, които използват капитала си предимно за обратно изкупуване на акции. Според анализатора последната стратегия може да даде само краткосрочен тласък. "Винаги е добре да си новаторски настроен. Една компания трябва непрекъснато да взема решения за това дали да купува повече акции или да инвестира в научни изследвания. Това е конфликтният момент", обяснява още Мезрич.

По-малките компании са по-големи иноватори

 Технологичните компании определено доминират Индекса за иновации - Qualcomm (QCOM), Juniper Networks (JNPR), FireEye (FEYE), Western Digital (WDC) и Symantec (SYMC) са сред 10-те най-големи холдинга в него. Те задминават дори най-големите технологични компании, включително Microsoft (MSFT), Apple (AAPL), Amazon (AMZN), собственика на Google Alphabet (GOOGL), Facebook (FB) и Netflix (NFLX).

За да се конкурират с тях, по-малките организации трябва да останат силно иновативни, тъй като се изправят пред много по-сериозни бюджети за придобивания и маркетинг, отколкото техните собствени.

 Но иновациите не засягат само технологичната индустрия. Мезрич дава пример с хранителния бранш, където два от големите американски играчи Kraft Heinz (KHC) и Beyond Meat (BYND) са на двата противоположни края – първите преживяват тотален крах тази година, концентрирани в намаляване на разходите, докато вторите, фокусирани върху разработката на нови продукти, стават лидер на пазара на растителни храни.

"Едните инвестират в иновации, а другите – не", заключава Мезрич.

Успехът на старите индустриални компании

По думите му може би най-голямата изненада, която открива при създаването на Индекс за иновации, е колко стари индустриални компании попадат в него. Компаниите за основни материали дори са повече от хардуерните, а тези за капиталови стоки имат по-голямa тежсет в индекса от софтуерните.

Компанията за селскостопанско оборудване AGCO (AGCO) е четвъртият по големина холдинг в индекса. Това е особено интересно, тъй като по-големият му конкурент Deere (DE) изпитва сериозни трудности заради лошите продажби на трактори и търговската война между САЩ на Китай.

Акциите на Deere се сриват с 10% тази година, докато тези на AGCO бележат ръст от 20%. AGCO използва технология с добавена реалност при производството на трактори, а също така разполага и с комбайни за събиране на зърно, които могат да се управляват с таблети със сензорен екран.



X