Анализи

Шест бариери пред дигиталната трансформация

CIO Media

Мария Динкова 
 

Проучване на Gartner показва, че дигиталните инициативи през 2019 са сред основните приоритети на ИТ мениджърите и само 4% от организациите не работят по никакви проекти в тази насока. Това е ясен знак за промяната, която вече е настъпила в бизнеса – дигитализацията отдавна вече не е опция, тя се е превърнала в необходимо ежедневие и е въпрос на оцеляване. Компаниите, които днес приемат новия подход и адаптират своите бизнес модели към тази реалност, ще се превърнат в безспорните лидери на пазара в бъдеще.



Изследването 2019 Gartner CIO Agenda е проведено сред 3 хил. CIO специалисти от 89 държави и от всички основни индустрии, представляващи приблизително 15 трлн. долара в приходи/бюджет в публичния сектор и 284 млрд. долара в разходи за ИТ. Според събраните данни дигиталните компании тази година са достигнали повратна точка. 49% от ИТ мениджърите отбелязват, че техните компании вече са променили своя бизнес модел или са в процес на промяна.

„Това, което виждаме тук, е крайъгълен камък в преминаването към третата ера на ИТ – дигиталната ера. Първоначално CIO-тата правиха крачката от ИТ-като-занаят към ИТ-като-индустриален проблем. Днес, 20 години след провеждането на първото проучване CIO Agenda, дигиталните инициативи – заедно с растежа – са сред топ приоритетите за ИТ мениджърите през 2019“, коментира Анди Розуел-Джоунс, вицепрезидент в Gartner.

За да прочетете цялата статия, е нужен абонамент.


X