Компаниите вече се приспособяват към първото истинско цифрово поколение

Мария Динкова

Смяната на поколенията е голямо предизвикателство за всеки един бранд. За да се справят с тези промени компаниите трябва да открият отговора на няколко въпроса, включително с какво новото поколение се отличава от предишното, какво го мотивира и разбира се, как най-успешно може да се общува с него.

Една от организациите, които активно се опитват да открият път към младите, е Samsung. Тя усилено се подготвя за поколението Z (Gen Z) – всички, родени след 1996 – което в момента се присъединява към работната сила в глобален мащаб и което се превръща във важна група потребители.

"Повечето хора, с които разговарям, се изненадват, когато им кажа, че поколението Z вече наброява близо 2.5 милиарда. Това е повече от широко обсъжданите "Милениали" (поколението Y). За нас в Samsung, промяната в поколенията не е нищо ново. Тази година ние отбелязваме своята 50-та годишнина като компания и познаването на нашите потребители – техните нужди, желания и стремежи – винаги стои в центъра на нашите иновации. По мое мнение, Samsung не е просто компания, която създава технологии. По-скоро смятам, че създаваме инструменти, от които хората имат нужда, за да постигат повече и повече. И все пак, с всяко ново поколение, ние трябва да преосмислим как можем да правим това възможно. В крайна сметка, връзката между бранд и потребители непрекъснато се променя, и трябва да се запитаме: какво трябва да направим, за да останем свързани?", отбелязва YH Lee, глобален маркетинг директор на Samsung Electronics по време на Cannes Lions 2019.

Какво отличава поколението Z
Всъщност това е първото истински цифрово поколение в историята на човечеството. То не познава живота без интернет и използването на технологиите е нещо напълно естествено за неговите представители. Според проучванията на Samsung поколението Z е изключително устойчиво и гъвкаво. Тези млади хора са израснали по време на икономически спад и глобална криза, но никога не губят надежда и са уверени, че ще променят света към по-добро.

"Да, те са мечтатели, но мечтатели с цел. Знаят какво искат и искрено стоят зад убежденията си. И очакват същото от брандовете. Те мечтаят с размах и ние трябва да мечтаем заедно с тях", коментира YH Lee.

За това ново поколение от носители на промяната не е достатъчно брандовете да създават само страхотни продукти или услуги. Поколението Z се интересува от ценностите на марката и как те се съизмерват спрямо техните собствени. 77% от тях вярват, че "да правиш добро" трябва е неразривна част от управлението на всеки бизнес. Това на свой ред означава, че компаниите вече не могат просто да се фокусират върху "разказване на история", те трябва да помогнат историята да се изживее.

Поради тази причина в Samsung обмислят как собствените им ценности могат да впишат в тези на новото поколение. Създаването на изживявания обаче излиза извън сферата на технологиите – става дума за добавената стойност, която се предоставя на потребителите. От компанията дават пример с приложението за виртуална реалност Be Fearless, което помага на хората да се справят с най-големите си страхове като страх от говорене пред публика или страх от високо; или пък приложението Samsung Blind Cap, което позволява на параолимпийските плувци да получават сигнал от своите треньори кога да се обърнат в края на дължината си.

"Целта ни е да бъдем истински и неподправен, съвременен бранд, който адекватно комуникира с поколението Z. Уверенa съм, че можем да го постигнем, защото социалната цел винаги е била част от гените на Samsung", заключва глобалният маркетинг директор на Samsung.

X