Анализи

Black&Veatch разчита на AI, за да автоматизира услугите на терен

CIO Media

Строителната компания използва изкуствен интелект, за да генерира поръчки за работа, да открива аномалии и да прогнозира повреди

Клинт Баултън, CIO, САЩ

За компании, които разчитат на техници за обслужване на терен, ефективните мобилни работни практики са много важни. А в наши дни софтуерът, който техниците използват на терен, е по-добре също да бъде интелигентен.

Count Black and Veatch е сред надигащата се вълна от компании, които трансформират практиката на работата на техниците на терен. Причината е, че строителната фирма разчита на изкуствен интелект, за да автоматизира задачите за своите техници за услуги, които поддържат строителството на станции за клетъчни телефони, оптични широколентови мрежи и друга критична инфраструктура, необходими за телекомуникационните оператори.

Инициативата е част от корпоративната стратегия да подпомогне работниците с технологии, които им позволяват удобството, с което са свикнали като клиенти, каза Барби Бигълоу, бивш CIO на компанията с пазарна капитализация от 3.5 милиарда щатски долара, чиито 11 000 служители предлагат също услуги за инженеринг, доставки и консултации на компании за вода, нефт и газ.

Техниците за обслужване на терен на B&V пътуват до отдалечени места да извършват и внимателно да документират инспекции, инсталации, поддръжка или ремонти на телекомуникационно и промишлено оборудване. Инжектирането от страна на компанията на автоматизация и изкуствен интелект в мобилните работни процеси на нейните техници им помага да работят по-ефикасно.

Изкуственият интелект помага за работата по обслужване на терен
Откриването на начини за подобряване на работата на техниците на B&V на терен се пада на Дейвид Симънс, старши директор за иновации и технологии за телекомуникационното подразделение на B&V. За подпомагане на тази инициатива Симънс инсталира мобилен софтуер, който насочва подробна информация за проекти, ремонти и друго съдържание на смартфоните на техниците.

Десетки приложения предоставят подобни възможности, но Симънс казва, че софтуерът, който е избрал от стартиращата компания Zinier, автоматично насочва заданията за поръчки за работа, променя поръчки и води отчетност, създавайки комуникационна верига между дейностите на бек офиса и фронт офиса и техниците. Чрез комбиниране на алгоритми за машинно обучение с по-ранни данни Zinier предвижда кога е вероятно машините да се повредят и препоръчва на B&V да изпрати техници, за да ги ремонтират, казва Симънс.

Възприемането на Zinier е част от инициативата на B&V да се подготви за появата на 5G, което ще осигури по-големи скорости за пренос на данни с по-малко закъснение, известявайки нова вълна от повсеместна свързаност в интернет. Но 5G изисква основна модернизация на оборудване до съществуващи макрообекти, както и увеличен капацитет, използвайки уплътняване с малки клетки и oDAS (външна антенна система за разпространение) мрежи.

При инсталирането алгоритмите на Zinier търсят определени отличителни черти или характеристики, но те също така се учат от данните, генерирани ежедневно от дейностите на B&V, както и от обратната връзка с работниците на B&V, когато те приемат или отхвърлят неговите препоръки. "Той приема всички тези данни, за да открие най-добрите части на работния поток, който да автоматизира, всичко това според конкретния сценарий за употреба, конфигуриран от клиента", казва Арка Дхар, съосновател и CEO на Zinier, и добавя, че клиентите могат да вземат алгоритъма и да зададат параметри за данните.

Автоматично генериране на поръчки за работа и ремонти
Примерите включват автоматично генериране на заявки за строителни разрешения и поръчки за работа и активират актуализации на тези заявки в движение. Освен това софтуерът автоматично разпознава потенциални нарушения на споразуменията на ниво обслужване на поръчки за работа и коригират графици, за да решат тези проблеми. Освен това може да генерират автоматично трансфери на части, когато в камионите няма достатъчно части.

По-рано голяма част от тази работа се е правила по телефона или лично от работниците, които пътуват, за да получат строителни разрешения и други документи, и проверяват и въвеждат данни на лаптопи, които мъкнат насам-натам в камионите си, казва Симънс. Сега поръчките за работа се генерират от приложение на смартфон в джоба на техника.

"Много предложения осигуряват лесен начин за получаване на данни на телефон, но ние в крайна сметка избрахме Zinier, тъй като те комбинират своята технология с алгоритми за краудсорсинг на данните", казва Симънс за CIO.com. "Разликата е в получаването на данни от общия поток чрез интелигентна автоматизация в ръцете на техниците на терен."

Това, изглежда, е преобладаващата стратегия за работата за обслужване на терен. До 2022 г. над 50% от доставчиците на услуги на терен ще предлагат цифров клиентски опит, който позволява двупосочно взаимодействие и стартиране на работен поток по няколко канала със и без човешко участие според проучване, публикувано от Gartner през декември. Все по-често тези цифрови услуги ще бъдат водени от изкуствен интелект според Gartner, която очаква 30% от доставчиците на софтуер, обслужващи пазара на услуги на терен, да включат изкуствен интелект в своите платформи до 2022 г.

Бигълоу оприличава технологията на Zinier с начина, по който Uber подобрява работата на своите шофьори с мобилен софтуер и аналитични методи, за да обслужват своите пътници. Тя добавя, че персоналът на B&V приема възприемането на нови технологии, които включват използване на роботизирана автоматизация на процесите (RPA) и автономни превозни средства за полагане на оптични кабели на строителни обекти, за да създаде култура, ориентирана в по-голяма степен към услуги.

"Ние искаме да сме проактивни относно бъдещето на работата, тъй като натам вървят нещата", казва Бигълоу. "Колкото по-запозната с технологиите е нашата работна сила, толкова по-добре ще е позиционирана."

Превод и редакция Мариана Апостолова

X