Cfo

Нараства броят на клиентите на отвореното банкиране

Мария Динкова

Броят на клиентите, използващи отворено банкиране в Обединеното кралство, е надхвърлил един милион души за първи път, удвоявайки стойностите от преди шест месеца, пише Finextra.

Тези числа, представени от Изпълнителна агенция по отворено банкиране (Open Banking Implementation Entity), обхващат клиентите само на CMA9 – деветте най-големи доставчици на сметки във Великобритания и Северна Ирландия.

Освен удвояването на броя на клиентите се наблюдава подобен ръст и при третите страни доставчици на услуги. В момента има 204 регулирани доставчика, което е с около 100 повече в сравнение с края на 2018. Те приемат приблизително 200 милиона обаждания месечно за данни за банкови сметки.

"Един милион е сериозен крайъгълен камък, но това в никакъв случай не означава край. Отвореното банкиране има за цел да даде на клиентите достъп до техните данни, за да се подобри балансът на пазара в тяхна полза. Чрез създаването на по-голяма конкуренция, ние виждаме иновации от новите играчи, което води до по-голямо удобство и ангажираност. Ние вярваме, че 2020 ще бъде годината, когато наистина ще започне внедряването на отворени финансови услуги", отбелязват от Изпълнителната агенция по отворено банкиране.

От Службата за контрол на финансовото поведение (Financial Conduct Authority) наскоро призоваха за предложения за разширяване на правилата за отворено банкиране към по-голяма гама от продукти в общото застраховане, спестяванията и пазара на ипотеки – с идеята за постигането на нов модел "отворени финанси".

"Обединеното кралство проправи пътя за отвореното банкиране в международен план, което е в съгласие с нашата цел за насърчаване на ефективната конкуренция в интерес на клиентите. Гледайки напред, ние също така искаме да обмислим потенциалните ползи от това да се даде контрол на клиентите и компаниите над по-широк спектър от финансови данни", уточняват от британската служба.

X