Дигитализация

„Информационно обслужване“ АД – с нови тарифи за е-подпис

CIO Media

Гражданите могат да получават повече услуги от държавата бързо и сигурно, срещу по-малко пари, след като от 21 януари, един от големите доставчици на електронни подписи – „Информационно обслужване“ АД, въведе изцяло нова тарифа. Това заяви заместник-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Валери Борисов при представянето на новите условия за продажба на сертификатите. Той съобщи, че цената на електронните подписи за граждани намалява двойно и става 12 лева.
„Това се равнява на цената на един билет за градски транспорт месечно“, каза заместник-министър Борисов.
За фирмите намалението е с повече от 15%, а комплектът карточетящо устройство и карта за е-подпис е с 40 процента по-евтин.

Заместник-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Валери Борисов посочи досегашните цени на електронния подпис като една от основните причини за слабото използване на електронни услуги от гражданите

Заместник министър-председателят по коалиционната политика и държавната администрация Румяна Бъчварова бе специален гост на представянето на новата тарифа. Тя получи електронен подпис с 3-годишна валидност. Вицепремиерът обясни, че това е стъпка в изпълнение на политиката на правителството към улесняването на гражданите и бизнеса. При получаването на новия си електронен подпис тя каза, „мога да го препоръчам на всички“ и добави, че „за електронното управление това е една малка, но много важна стъпка“.

„Тази стъпка съвпада с политиката на правителството и Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията за по-голяма достъпност на електронните услуги“, добави Валери Борисов. По думите му, до този момент една от основните причини за слабото използване на електронни услуги от гражданите беше цената на електронния подпис, който се изисква за удостоверяване на личността пред цифровата администрация.
„Електронните услуги улесняват гражданите при подаване на данъчни декларации, на информация към Търговският регистър, получаване на електронни свидетелства за съдимост, електронно подаване и отчитане на проекти с евро средства, проследяване на документи към деловодните системи на държавната администрация, преглед на здравно досие и други“, каза Валери Борисов.
През последните 14 години са издадени близо 400 000 електронни подписи, като този брой следва да се увеличава с предлагането на повече електронни административни услуги.


X