Изкуствен Интелект

Камери с изкуствен интелект предотвратяват кражби в магазините на Walmart

Мария Динкова

Американската верига за търговия на дребно Walmart прилага технология за компютърно зрение, за да предотвратява потенциални кражби в над 1000 свои магазина, потвърди компанията пред Business Insider. Програмата за наблюдение използва камери, за да открива грешки или пропуски при маркирането и плащането на стоките.

Камерите следят и анализират дейностите при плащането на касите, както при тези с касиер, така и при тези на самообслужване. Когато възникне проблем – например преминаването на продукт през скенера, без да бъде маркиран – технологията уведомява съответните служители, за да могат те да се намесят.

Програмата има за цел да намали загубите на компанията, свързани с кражби, измами, грешки при сканирането и други. Само през 2017 търговците на дребно в САЩ са загубили поради подобни причини около 1,33% от приходите си, което се равнява на 47 млрд. долара, показват данните на Националната федерация на търговците на дребно. Ако при Walmart процентът е приблизително същия, то компанията е изгубила повече от 4 млрд. долара миналата година заради кражби и други.

"В Walmart правим инвестиция, за да гарантираме сигурността на нашите клиенти и партньори. През последните три години компанията вложи над половин милиард долара в усилия да предотврати, намали и спре престъпленията в нашите магазини и паркинги. Ние продължаваме да инвестираме в хора, програми и технологии, за да гарантираме сигурността на нашите магазини", коментира говорителят на компанията.

Walmart започва да внедрява технологията в своите магазини преди две години и досега тя работи успешно, а загубите в обектите, в които е приложена, са намалели.

Ирландската Everseen е една от компаниите, които доставят технологията за програмата на Walmart. "Everseen преодолява ограниченията при хората. Използвайки последните постижения при изкуствения интелект, системите за компютърно зрение и големи данни, ние можем да открием необичайна дейности и други заплахи. Нашето дигитално око има перфектно зрение и никога не се нуждае от кафе или почивен ден", се отбелязва в рекламен видео клип на компанията.

От Everseen изтъкват, че технологията е създадена да се справи с проблемите при плащането и да "дигитализира" наблюдението. От компанията обясняват, че повечето от проблемите при плащането и сканирането на продуктите са неволни, тъй като хората допускат грешки. Клиентите могат да забравят продукти на дъното на своите колички, а касиерите случйно да не сканират даден продукт, ако са изморени или разсеяни. Всъщност един от най-често пропусканите продукти, се оказва млякото, допълват от Everseen.

X