Дигитализация

Новите тенденциите при дистанционната работа

Мария Динкова

След като всичко показва, че работата от вкъщи ще продължи още известно време, инструменти като Microsoft Temas и Zoom отбелязват значителен ръст, пише IT Brief.

За да проследи новите тенденции при дистанционната работа, Microsoft публикува първия си доклад Work Trend Index, показващ сериозната промяна в начина на работа и учене заради COVID-19. Компанията прави своите изводи на база на анализа на използването на нейните инструменти за комуникация и сътрудничество от разстояние.

Ето някои от основните тенденции, представени в доклада:

Нараства популярността на видео чатовете
Преди коронавируса потребителите често са използвали опциите за обаждания, изключвайки своята камера. Сега обаче, когато физическият контакт е значително намален заради изолацията по света, провеждането на видео разговори бележи увеличение от два пъти.

Освен това през месец март видео обажданията в Teams постигат ръст от над 1000%, като най-активни се оказват потребителите в Нидерландия и Норвегия - 60% от разговорите в тези страни са били с включена камера.

Като част от изследването Microsoft също така обявява нови функционалности. Сред тях е и възможността за администраторите да свалят доклади с информация за участниците след приключване на дадена среща, включително времето на присъединяване и излизане от разговора.

Освен това администраторите вече разполагат и с опция да прекратят срещата, като това ще им позволи да сложат край на разговора за всички участници.

Видео събития на живо
Видео събитията на живо са друг тип услуга, която все повече се търси в момента на фона на извънредните условия. Използването на Microsoft Stream, която позволява директно предаване и записване на срещи, отбелязва значителен ръст.

По данни на доклада броят на видео събитията в Teams за седмица се е увеличил пет пъти за последния месец, като стотици видео клипове се качват на минута.

По-гъвкав работен график
Все повече служителите се откъсват от своя обичаен работен график в офисите, тъй като имат повече контрол над това как разпределят своето време през деня.

Докладът разкрива, че хората са доволни от отдалечената работа, а възможността за гъвкаво работно време се приема като един от положителните резултати от настоящата ситуация.

В допълнение статистиката сочи, че средното време между първото и последното използване на Teams в рамките на един ден се увеличава с над час.

Това не означава задължително, че служителите работят повече часове у дома. По-скоро става дума за това, че те имат свободата да прекъснат своите задачи, за да бъдат по-продуктивни впоследствие или да вместят други свои задължения извън работата.

Най-силно засегнатите страни и индустрии използват мобилни услуги
Анализираните данни показват още увеличено използване на Teams при мобилните устройства.
Всъщност броят на седмичните мобилни потребители на инструмента е нараснал с над 300% от началото на февруари до 31 март.

Силно увеличение на използването на мобилни устройства се наблюдава в сектора на образованието, както и при държавните структури.

Освен това в страните, които по-силно са засегнати от пандемията като Италия, Испания, Франция и Нидерландия, използването на Teams се е увеличило експоненциално, се допълва в доклада.

X