Дигитализация

Заради кризата отношенията на компаниите с клиентите са пострадали

Мария Динкова

Една трета от бизнес лидерите заявяват, че не са успели правилно да общуват със своите потребители по време на пандемията от Covid-19, което е навредило на бранда и се е отразило негативно на клиентско доверие, пише ITProPortal.

Това показват данните от новия доклад на Pegasystems, според който 36% от бизнес лидерите са загубили клиенти по време на пандемията заради лоши практики в комуникацията.

Същевременно повече от половината от запитаните (54%) вярват, че е трябвало да направят повече, за да помогнат на своите клиенти по време на кризата.

Освен това около три четвърти от анкетираните или 74% смятат, че пандемията е разкрила повече пропуски в техните бизнес операции и системи, отколкото са очаквали.

За да намалят вредите, за да подобрят репутацията и в крайна сметка, за да оцелеят в обстановката след Covid-19, много компании (91%) се насочват към дигиталната трансформация.

62% от фирмите отбелязват, че ще поставят като свой приоритет дигитализацията, докато 58% ускоряват настоящите си проекти, а 56% планират да инвестират още повече средства в подобни инициативи.

От всички различни аспекти на трансформацията - компаниите в най-голяма степен се интересуват от внедряването на базирани в облака системи, решения за управление на отношенията с клиентите, а също така изготвяне на анализи и взимане на решения с помощта на AI.

"Това, което изследването ясно показва, е, че дигиталната трансформация вече не може да се разглежда като "нещо хубаво" за съвременния бизнес, тъй като той е изправен пред напълно променен пейзаж", коментира Дон Шуърман, главен технологичен директор в Pegasystems.

По думите му, ако днешните организации наистина искат да вземат поуки от кризата и да се подготвят за подобни ситуации в бъдеще, то те трябва да разберат, че клиентът трябва да бъде поставен в центъра на всичко, което правят.

X