Продажбите на таблети най-после се повишават

Мария Динкова

Пандемията от Covid-19 и последвалите мерки за изолация принудиха потребителите да прекарват повече време у дома в сравнение с преди. В резултат на това продажбите на таблети тръгват нагоре, показват данните от нов доклад на Strategy Analytics, пише ITProPortal.

Като цяло от консултантската компания очакват до края на годината продажбите на таблети глобално да достигнат 160,8 млн.

Въпреки увеличението обаче експертите смятат, че търсенето на този тип устройства по-скоро ще запази настоящите нива през следващите години.

Освен това за първи път потребителите проявяват интерес към по-големите екрани, като повечето продадени таблети са с размер 10 инча или повече.

"Продуктивността е ключов двигател в тези тенденции, но нека видим истината: карантината е скучна и стрийминг видео услугите са по-добри на по-голям екран. Дори по-ниският клас таблети се възползват от увеличението в търсенето на този тип устройства", коментира Ерик Смит, директор в Connected Computing.

"Търсенето на таблети с малък размер пада, след като големите смартфони и фаблети продължават да оказват натиск. Съответно доставчиците на таблети фокусират своето портфолио върху 10 и 13-инчовите и ноутбук устройствата с размери 13 инча и повече", уточнява експертът.

Той допълва, че освен засиленият интерес към по-големите екрани, се наблюдава и повече от двойно увеличение на доставките на таблети - от 17% пазарен дял през 2017 на 40% през 2020.

X