Дигитализация

DreamWorks оптимизира работата си с AIOps

CIO Media

Комбинацията от планиране на непрекъсната работа, прогнозен анализ и достъпна облачна архитектура позволява на анимационното студио безпроблемно да създава филми

DreamWorks Animation в много отношения представлява производител на цифрови данни. Филмите на компанията се състоят от терабайти данни, създадени от екипи от художници, които работят със сложни инструменти за цифрова анимация в рамките на сложен информационен поток. Когато се появи COVID-19 пандемията и офисите трябваше да бъдат затворени, производственият процес в DreamWorks не спря благодарение на планирането на непрекъсната работа, прогнозния анализ и достъпната от множество потребители облачна архитектура.

"Зрителите гледат нашите филми под формата на данни или чрез стрийминг, или чрез цифровия проектор в киносалона, казва Скоти Милър, вицепрезидент платформи и архитектура на услугите в DreamWorks. Благодарение на достъпната отвсякъде и от множество потребители среда, когато ни удари пандемията, реално за нас нищо не се промени. Все още работим в достъпен от множество потребители облак. Все още разполагаме с нашите данни в Глендейл, Лас Вегас. Хората просто започнаха да ползват за офиси по-отдалечените си домове."

DreamWorks пусна последния си филм - "Световното турне на троловете", в началото на април, когато САЩ в по-голямата си част започнаха да налагат забрани. Филмът имаше нужда от 1200 ТБ място за съхранение, а творческите екипи успяваха да имат достъп и управляват 500 милиона дигитални файла по време на работата си върху филма. DreamWorks започва създаването на филми с подобни изисквания средно на всеки четири до шест месеца и по всеки от тях се работи 2.5-3 години.

ИТ отделът на DreamWorks поддържа всички текущи ИТ функции като поддръжка на ТРЗ, управление на системите и т.н., но най-важната му роля е поддържането на цифровия производствен капацитет.

Художниците на DreamWorks използват сложни инструменти, много от които написани от самата компания или в някои случаи закупени от външни доставчици и сериозно модифицирани. С тези инструменти се създават данни. Има и втори набор от метаданни, събирани относно извършваната от машините работа, сложността на сцените и тяхната последователност, брой часове, отделени на дадена задача, и т.н. Всичката тази информация се влива в един голям поток, който служи за извършване на прогнозни анализи с помощта на AIOps (нова тенденция, при която се използват изкуствен интелект и машинно обучение с цел автоматизиране на проследяването и облекчаването на оперативната дейност) и задвижвани от NetApp Active IQ.

"Това е много сложна и много динамична среда, казва Джеф Уайк, главен технически директор в DreamWorks. Когато инфраструктурата или инструментите не функционират правилно или не работят добре, това влияе пряко върху нашия бизнес. Има пряка връзка между технологията и способността ни да създаваме филми."

От усещане към факти
На DreamWorks не й е чуждо планирането на непрекъсната дейност. Компанията е базирана в Глендейл, Калифорния, където земетресенията и пожарите са част от живота.

"Мислим за тези неща, коментира Уайк. Не сме мислили конкретно за пандемия. Вече го правим. Но винаги сме обмисляли как да разпределим данните; как да разпределим изчислителните работи; как да създадем условия за непрекъсната работа, ако нещо се случи."

Управлението на данните е един от ключовите фактори в подготовката на DreamWorks. Когато компанията е създадена преди 25 години, всеки художник е разполагал със собствен набор от данни на индивидуалната си работна станция. Когато си свърши работата, данните се преместват към следващия художник в рамките на работния процес. Данните бяха доста капсуловани, докато компанията не преминава към високотехнологични споделени клъстери за съхранение на данни.

За да увеличат гъвкавостта и поддържането на сътрудничеството между художниците, от DreamWorks внедряват достъпна от множество потребители облачна среда и виртуални десктопи, като по този начин работните станция и процес на всеки отделен художник са достъпни за всеки в студиото. Постепенно средата става все по-сложна, с което нараства и важността на контрола. Преди няколко години ИТ подема сериозно преструктуриране на архитектурата на студиото, което включва създаването на изцяло собствен код. Вече не беше приемливо да се казват неща като "мрежата май е бавна днес". Контролирането имаше за задача да покаже точно какво се случва в средата по всяко време.

"Нарекохме го преминаването от усещане към факти", добавя Уайк.

Анализът и автоматизацията са също толкова важни, колкото самият контрол. Също като другите производители, които се стараят да правят превантивна поддръжка на оборудването, за да избегнат спиране на производството поради непредвидими причини, така и в DreamWorks например има нужда от незабавно известяване, ако определена услуга за обработка на файлове или крайна точка на даден файл страдат от прекалено забавяне, за да могат инженерите да обърнат внимание на приложението или да променят начина му на достъп до данните, преди да пострада изживяването на крайните потребители.

"Целта ни е да оптимизираме дейностите така, че да дадем възможност на инженерите да се занимават с трудните неща, казва Милър. Искам моите инженери да изобретяват бъдещето, а не да следят мрежата или системата за съхранение."

Значението на AIOps
Тук идва мястото на AIOps. DreamWorks използва NetApp за извършване на синтетични транзакции, които дублират работните процеси на художниците, за да установи основното ниво и след това алгоритмите на машинно обучение търсят за аномалии и съответно алармират. Уайк дава пример как, ако художниците на масови сцени решат, че имат нужда от 150 000 анимирани герои в масова сцена и искат да я рендират наведнъж, това може да удари сериозно производителността. Работата на ИТ в този случай е да подсигури тези нужди и да направи промени в производствената среда, за да запази производителността стабилна.

"Не искаме художниците да забелязват, че нещо в работата се е променило, казва Милър. Искаме синтетичните транзакции и контролната рамка да ни информира, преди художниците да забележат, че нещо се изменя в лоша посока."

"Преди, когато имаше проблем, някой инженер го е забелязал, защото го е търсел, или може би системата е изпратила съобщение и той го е разследвал, добавя Милър. Сега проблемът се отбелязва почти винаги с препоръки, а в много случаи и с решение, преди инженерът въобще да се е включил. Това ни позволява да разполагаме с денонощна поддръжка с по-малко очи, вперени в системите."

Усилия в посока непрекъснатост, сътрудничество, контрол и анализ - всички те, взети заедно, позволяват на студиото почти безпроблемно да премине към работна среда от вкъщи, когато това стана необходимо. Освен няколко малко на брой работни процеса, които разчитат основно на ресурси на място в студиото, според Милър всеки е съумял да премине към пълноценна работа от дома си.

"Анализът наистина ни позволи да настроим средата буквално за един ден от това всички да работят един до друг до разпределени работни места, без да прекъсваме процесите, казва Уайк. Възобновихме нормална работа за няколко дни. Всички филми са по график."
Тор Олавсруд, CIO, САЩ

Превод и редакция Юлия Уршева


X