Дигитализация

Много компании все още не знаят дали могат да се доверят на данните си

Мария Динкова

Множествоto проблеми, свързани с анализа на данните при средните и големите организации, карат ИТ мениджърите да губят вяра в своите данни. В резултат на това решенията в организациите често се взимат на база на интуицията, отколкото на информация, подкрепена от данните, което води до изпускане на възможности за повече приходи, пише ITProPortal.

Това показва нов доклад на SnapLogic,подготвен на база на изследване сред 500 мениджъри в Обединеното кралство и САЩ. Според изследването повече от две трети (77%) от запитаните не се доверяват на данните си за взимане на навременни решения.

Голяма част от компаниите (82%) смятат, че данните са ценен актив и почти всички (98%) ги анализират всяка седмица. Но това често се случва в грешния формат (85%) и лошото качество означава, че цели проекти за анализи често трябва да бъдат преработвани.

Последствията от тези предизвикателства са значителни: 76% от анкетираните признават, че са пропуснали възможности за приходи, а 72% са регистрирали негативно влияние върху потребителското изживяване и удовлетвореност. Същевременно повече от две трети (68%) смятат, че по-бавно реагират на пазарните промени в сравнение със своите конкуренти.

Освен това 64% от участвалите отбелязва, че заради липсата на доверие в данните организациите се развиват по-бавно и пропускат своите шансове.

Въпреки това над половината от компаниите (54%) все още упорито използват същите данни, рискувайки взимането на грешни решения, както и изпълнението на дългосрочни цели, се посочва в доклада.

За да се възстанови доверието в данните и анализите компаниите трябва да подобрят скоростта на достъпа до качествената информация, на чиято база да се вземат решения. Най-добрият начин да се постигне това според експертите е като се изчистят данните и се стандартизират практиките, инфраструктурата се модернизира и се интегрират различни силози от данни.

X