Дигитализация

Бизнесът може да преодолее проблемите по веригата на доставки чрез дигитални решения

Мария Динкова

Хигиенните изисквания, ограничителните мерки, затварянето на границите и отдалечената работа са сред основните предизвикателства за производствения сектор в района на ЕМЕА

Голяма част от компаниите в производствения сектор бяха сериозно засегнати от Covid-19 пандемията и все още се опитват да се справят с проблемите по веригата на доставки, показва нов доклад на изследователската фирма Information Services Group (ISG), пише ITProPortal.

За да се разрешат редицата предизвикателства, включително хигиенните изисквания, ограничителните мерки, затварянето на границите и отдалечената работа - повечето от компаниите, особено в региона на ЕМЕА отправят поглед към дигиталната трансформация.

Дигитализацията на веригата на доставки, ангажирането на клиентите и другите аспекти от производствения бизнес се разглеждат като лесно решение, но не всички организации разбират как да използват подходящо модерните решения.

Освен това много фирми не знаят как да се адаптират към кризата - дали чрез сливания и придобивания, индустриални консорциуми или да се обърнат към вътрешните си източници.

По данни на доклада повече компании не виждат сериозна нужда да адаптират своите пътни карти за дигитална трансформация, въпреки че икономическата ефективност се превръща в основен приоритет.

Освен това голяма част от фирмите в производствения сектор твърдят, че техните клиенти търсят дигитално изживяване, а две трети също така отбелязват, че клиентите им са искали повече избор в начините за комуникиция.

В същото време макар почти половината от анкетираните да смятат, че са добре подготвени да посрещнат новите нужди на клиентите си, почти четирима от десет признават за вътрешна съпротива и бавни процеси, които всъщност задържат развитието им.

"Сега повече от всякога предприятията трябва да разберат променящите се нужди на потребителите и да отговарят спрямо тях бързо", коментира Крисчън Декър от Information Services Group. Експертът допълва, че за целта е необходимо да се постигне сътрудничество между всички части на веригата на доставки, което изисква въвеждането на нов оперативен модел.

X