Дигитализация

Технологичното лице на спорта

CIO Media

ИТ мениджърът на Red Sox разказва за последните проекти на клуба, за предизвикателствата и възможностите на фона на пандемията

Брайън Шийлд е вицепрезидент/ИТ за бостънския бейзболен отбор Red Sox от август 2013. Той отговаря за технологиите на клуба и ръководи технологичния екип през всички етапи от реализирането стратегията на Red Sox - от създаването на изживяване за феновете във Fenway Park до осигуряването на ефективна среда за фронт офиса и бейзбол операциите. Преди тази си позиция той е управлявал Shield Consulting Group, LLC, където е подпомагал компаниите в техните технологични стратегии и дигитални медии.


Г-н Шийлд как се промени представата за информационната сигурност и важността на технологиите в спорта през последните години?
Ролята на технологиите в спорта се промени значително през последните 5 - 10 години. Важността на данните и анализите, ангажираността на феновете, удобствата на стадионите и бейзболните паркове, мобилните нововъведения, както и критичното значение на киберсигурността трансформираха спортовете завинаги. Информационната сигурност също увеличи своето значение и сложност, особено през последните пет години.
Един инцидент в сферата на киберсигурността в Главната лига по бейзбол (Major League Baseball) преди около четири години послужи като мотивация за лигата и клубовете драматично да преразгледат своите програми за сигурност. Днес отборите продължават да развиват ролята на технологиите, както и обхвата на своите партньорства с водещите технологични доставчици и с лигата. По този начин те осигуряват завладяващо дигитално изживяване на феновете и промени в персонала, които да подпомогнат този преход към една високотехнологична индустрия.

Бихте ли разказали повече за големите технологични проекти, реализирани от Red Sox през последните години?
Направихме редица ключови ИТ инвестиции в края на 2019 и 2020, които смятаме, че ще донесат дългосрочни ползи за нашия бизнес и ще помогнат технологичната ни среда да издържи проверката на времето.

Развитието на нашия бизнес изискваше скалируема, сигурна и високопроизводителна облачна среда, която може да се развива в бъдеще. В резултат на това избрахме Google GCP. В допълнение ние искахме да създадем single-view of a fan, за да подкрепим участието на нашите фенове. Освен това с увеличението сложността на данните се появяват все повече предизвикателства с навременно и точно взимане на решения. За да се справим с тези трудности, се насочихме към BigQuery Machine Learning на Google, или BQML модели, с цел да автоматизираме части от процеса за взимане на решения.

Също така мигрирахме към Salesforce CRM за нашите ключови екипи, така че да им позволим по-добре да обслужват феновете, да осигуряват мобилен достъп до персонала по продажбите, да подобрят процеса на взимане на решения и да увеличат своите приходи.

За да обслужваме по-добре нашите фенове на бейзболните игрища чрез високоскоростен интернет достъп, си партнирахме с Verizon, за да имплементираме 5G клетъчна услуга. Освен това работихме с Extreme Networks, за да осигурим най-новото в безжичните технологии на нашите фенове. И двете услуги се очаква да бъдат достъпни навреме за първата ни игра през 2021.

На последно място в сътрудничество с нашия партньор Aramark ъпгрейднахме нашата POS технология до Appetize в бейзболните ни паркове. С новото решение имаме достъп до по-точни и навременни данни, които ни позволяват по-добре да обслужваме феновете. С усложненията около COVID технологията също така ще ни даде възможност да преминем към един по-безконтактен и безопасен модел на плащания.

Споменахте пандемията, в тази връзка имаше ли забавяне при изпълнението на проектите?
Усилията за актуализирането на нашата POS технология започнаха в края на 2019 и щяха да приключат през март, ако COVID-19 не беше забавил началото на бейзболния сезон. Вследствие на това отложихме завършването на технологичното внедряване до края на тази година.

Отново заради коронавируса части от Verizon 5G мрежата щяха да са готови за откриването тази година. Все още работим по този проект, като новият ни краен срок е началото на сезона през 2021. Същевременно WiFi мрежата на Extreme се очаква да бъде инсталирана тази зима и готова навреме за игрите през април следващата година.
Инициативите за GCP и Salesforce стартираха през февруари 2020, като първата фаза приключи в средата на юли. Планираме да продължим да надграждаме, като ще разширим Salesforce за всички екипи по продажби до пролетта на 2021.

Какви бяха основните предизвикателства, които екипът ви трябваше да преодолее през последните месеци?
При спортовете ограничителните мерки около COVID-19 доведоха до повече от тримесечно забавяне на началото на сезона и след това до ограничени графици за игра, без фенове. Тази промяна значително се отрази върху прогнозите за приходите, намирането на кадри и внедряването на ключови инициативи, а също така наложи необходимост да се гарантира, че служителите могат да работят продуктивно и отдалечено.

Нашият екип реагира бързо на новата философия за работа от вкъщи и за няколко седмици успяхме да осигурим на всички кадри продуктивна и сигурна възможност за дистанционно изпълняване на задълженията. Закъснението при началото на сезона повлия на някои от проектите, като същевременно ни позволи да се фокусираме повече върху други инициативи като миграцията в облака и внедряването на нашето Salesforce решение. Тъй като повечето от работата можеше да се извършва дистанционно, COVID-19 нямаше особено влияние върху нашата производителност.

Видеоуслугите ни дават възможност да поддържаме връзка и да бъдем оперативно продуктивни, макар че сфери като тестването, иновациите и ефективната комуникация бяха засегнати. Най-голямото предизвикателство беше при тестването на приложенията. Въпреки че служителите могат да извършват тестове от разстояние, това създава трудности при обратната връзка за качеството и поражда необходимостта да повторни промени по-често, отколкото при нормални обстоятелства.

Предлагането на добро потребителско изживяване е тенденция във всички индустрии. Как планирате да го подобрите за феновете на Red Sox?
Закъснението с откриването и последвалият необичаен сезон без фенове през 2020 отложиха някои от ключовите ни инициативи за следващата година. Затова феновете могат да очакват много нови технологични иновации и удобства. През 2021 ще бъдат въведени високоскоростни 5G клетъчни услуги, най-нови решения при WiFi, нови възможности при POS, усъвършенствано мобилно дигитално купуване на билети, мобилно поръчване на храна и редица други предимства, които, от една страна, ще гарантират сигурността на феновете, а от друга, ще подобрят тяхното изживяване.

По време на конференцията Acronis Global Cyber Summit споменахте, че простотата е ключова за ефективното използване на инструментите за сигурност. Как може да се гарантира тя?
Със значителното увеличение на заплахите в сферата на киберсигурността повечето организации са принудени да имплементират голямо разнообразие от инструменти, така че да пазят своите активи и да защитават използваните от служителите технологии. За съжаление поддръжката на твърде много инструменти може да създаде трудности при изучаването им от ИТ служителите в компаниите. В допълнение повечето инструменти за киберсигурност създават фалшиви положителни резултати, което води до объркване и загуба на време при отделянето на истинските рискове от шума.

В тази връзка е важно, когато избирате решение за киберсигурност, да идентифицирате продуктите, които могат идеално да се справят с множество киберзаплахи. Acronis например отлично предпазва от рансъмуер с мощен бекъп и възможности за възстановяване, а също така предлага и решение за силна защита на крайните точки. Ако идентифицирате по-малко партньори, но с по-цялостни решения, можете да намалите усилията за учене, да понижите разходите, като същевременно се справяте с уязвимите места.

В заключение какво ще посъветвате компаниите, които изпитват затруднения в тези трудни времена?
Трудните времена ви дават възможност да преоцените дейността на ИТ, модела за наемане на персонал, приоритетите, инструментите и дългосрочните планове. Например като част от нашата оценка ние определихме количеството излишно време, което ни отнемаше да поддържаме остарелите технологични решения. Един от най-успешните ни проекти през последните шест месеца беше планът ни за извеждане от експлоатация. Не само спестихме пари на компанията, докато намалявахме уязвимостите при достъпа, но също така спестихме на нашите технически ресурси хиляди часове поправяне на повтарящи се проблеми и им дадохме възможност да работят върху повече стратегически проекти в бъдеще.

На следващо място идентифицирайте основните системи - дали те ще отговарят на бъдещите нужди на вашата компания? Ако не ви достига бюджет, се фокусирайте върху по-евтини решения, чрез които да подобрите продуктивността на служителите и чрез които можете да намалите бизнес разходите. На последно място, преоценете своя персонал. Гъвкав ли е вашият модел за набиране на кадри и бюджетиране, така че да отговаря на нуждите на бизнеса ви, когато те се променят? Целта ни като технологични специалисти е да помогнем на нашите компании да бъдат подготвени за бъдещето. И имайки предвид несигурността, пред която всички сме изправени, никога досега не е имало по-добро време за това.

Интервюто взе Мария Динкова

X