Дигитализация

Доставчиците на ИТ услуги никога не са били по-важни

Мария Динкова

Макар че бизнесът отдавна използва доставчици на ИТ услуги, за да гарантира непрекъсваемостта на дейността и дигиталната трансформация, зависимостта от тези партньори се е увеличила значително от началото на пандемията, пише ITProPortal.

Това показва нов доклад на Boston Consulting Group, базиран на глобално проучване сред 200 големи компании в различни сектори. Почти четири пети от анкетираните (79%) признават, че са поискали помощ от своите доставчици на ИТ услуги през последната година. Те са потърсили по-дългосрочни условия за плащане, намаляване на цените и безплатна поддръжка за повече процеси или допълнителни услуги.

Този зов за помощ е "широкоразпространен", се отбелязва в доклада, тъй като организациите от всички сектори са се опитвали да се справят с дългите периоди на турбуленция. Голяма част от фирмите е трябва да намерят решение за падащите приходи, оперативните предизвикателства и трудностите, свързани с доставчиците на услуги. Въпреки тези проблеми, фирмите все още оценяват сътрудничеството с доставчиците като важно, особено при проектите за дигитална трансформация.

"Доставчиците на ИТ услуги играха ключова роля в подкрепата на бизнеса по време на пандемията - от осигуряването на допълнителен капацитет и възможности, през договарянето на по-леки условия за плащане, до понякога проактивно създаване и предлагане на нови решения, за да се запълнят празнините, появили се в операциите на много организации", коментират експертите от Boston Consulting Group.

След като организациите стават все по-зависими от доставчиците на услуги, повечето планират да предоговорят своите аутсорсинг споразумения в бъдеще, се посочва още в доклада. Новият фокус ще бъде поставен върху промени при договорните услугия, структурата на ценообразуването, моделите за доставка и обхвата на получаваните услуги.

Като цяло почти всички компании очакват да станат дори по-зависими от доставчиците на ИТ услуги през следващите две години.

X