Дигитализация

Rémy Cointreau мигрира SAP в облака, за да продава повече коняк

CIO Media

Питър Сейър, CIO, САЩ
Френската компания за производство на алкохолни напитки слива двете си инсталации на SAP и ги мигрира в облака на Google, за да може по-добре да разбира нуждите на своите клиенти

В Rémy Cointreau историята е от голямо значение, а нейното начало е преди повече от три столетия. Себастиен Юи, главният технически директор на групата, обаче осъзнава, че в модерния свят някои неща трябва да се случват малко по-бързо. Когато постъпва в Rémy Cointreau преди шест години, компанията разполага с доста поостарял център за данни в Коняк - градът, дал името на прочутата напитка. "ИТ бяха много старомодни, казва той. Всеки път, когато се налагаше да променяме нещо, това отнемаше поне няколко месеца."

Проблемите не били само в историческия дом на компанията, но и по света. Отворилият малко преди пристигането на Юи нов клон във Виетнам не разполагал с WiFi в офиса - проблем, разрешаването на който отнело 6 месеца. Главният изпълнителен директор на Rémy Cointreau по това време поставил задачата пред Юи да направи възможно отварянето на нов офис само за дни, а не за месеци.

"Преструктурирахме цялата инфраструктура, за да постигнем тази цел, обяснява той. Смятам, че днес може да го направим в рамките на един ден, защото сме преосмислили всичко - управлението на сигурността, достъпа до приложенията, управлението на инфраструктурата в рамките на това приложение, проектирането на мрежата."

Като част от тази по-мащабна трансформация Юи се заема да модернизира ERP системата, като ускори функциите за анализ и отвори пътища пред компанията към по-добро разбиране на нуждите на клиентите.
Модернизацията включва синхронизирането и сливането на две инсталации на SAP, едната, управляваща производствените процеси, а другата - дистрибуцията; обновяването им от SAP R/3 до S/4HANA и преместването им от управлявана инфраструктура в Google Cloud Platform. "Направихме и трите неща едновременно, добавя Юи, защото иначе не е забавно."

Цялостна модернизация

По план насрочена да приключи на 1 април тази година, трансформацията на ERP системата била предвидена като 2-годишен процес - една година за планиране, след това още една в обучения (около 100) на потребителите, докато тече синхронизацията на процесите, изгражда се инфраструктурата и се внедрява софтуерът.

Първата инсталация на SAP Rémy Cointreau осъществява във френския си завод през 2008 г. Тогава дистрибуцията се извършва от смесено предприятие, създадено с три други компании за напитки, но през 2009 г. Rémy Cointreau се оттегля и поема самостоятелно своя дял от дистрибуцията и SAP системата, свързана с нея.

Като част от ERP модернизацията процесите, създадени за 4 фирми, е трябвало поне да бъдат настроени към нуждите на една. "Това беше повтарящ се процес, казва Юи. Трябва да говорите с хората, които я ползват, да видите къде са проблемите, какво трябва да се подобри, също какви са възможностите, идващи с новата система." След като информацията е обработена, на ход са отново бизнес отделите при одобрението за дизайна, донастройването и внедряването.

Когато настъпва моментът за избор на партньор за проекта, Юи залага на смесицата от ново и старо. Съществуващите партньори са Oxya, дъщерна фирма на Hitachi Group, която вече предлага управлявани услуги на SAP приложенията на Rémy Cointreau, и PM Conseil, системен интегратор, който работи по SAP инсталацията на компанията на по-ранен етап.

Изборът на доставчик на облачна инфраструктура се оказва по-труден. Rémy Cointreau вече работи с Amazon Web Services, но Юи отказва да им даде още по-голям дял от бизнеса.
"Искахме да разделим системата, за да намалим риска, да не разчитаме на един доставчик за всичко, а и да накараме нашите екипи да бъдат отворени към различни идеи", казва той.

Експертът не иска да се окаже само с един екип от AWS специалисти, съсредоточени върху едно-единствено технологично решение, а предпочита да разполага с облачни експерти, които имат по-широк поглед върху нещата.

И Microsoft, и Google са представили убедителни демо версии, но в крайна сметка състезанието печели Google. "Честно казано, и двете компании могат да се справят със задачата", признава Юи.
С наближаването на датата за пуска в експлоатация Европа се оказва в локдаун. Това е можело да се окаже пагубно, но благодарение на работата, която Юи и екипът му са свършили през последните пет години в посока подобряване на гъвкавостта на компанията, нещата минават гладко.

"Всичко беше вече готово за дистанционна работа. Имаме сигурен достъп до информацията отвън. В Париж всички работят на лаптоп или мобилен телефон, затова им беше лесно да преминат към работа от вкъщи", обяснява той. От 1800 служители на компанията, пръснати из различни времеви зони по света, в даден момент 1000 от тях са логнати в системата едновременно, добавя експертът. Единственото приложение с проблеми през първата седмица е Microsoft Teams.

Проблем с екипите

Управлението на екипите обаче се оказва различен проблем. "Човешкият фактор се оказва труден за дистанционно управление, трудно е да се види кой е под голямо напрежение и това да се коригира", споделя Юи. Няма готово решение, което да помогне. "Просто се опитахме да отделим време за хората, не само за техните функции, но за хората зад тези функции."

В крайна сметка проектът закъснява само с две седмици и непланираният експеримент с дистанционното обучение поставя екипите в добра позиция за следващия етап на внедряването в Китай и САЩ, което също ще се осъществи дистанционно. "За да ограничим влиянието на времевата разлика, имаме екипи, които започват работа рано сутрин, и такива, които стартират по-късно и съответно приключват по-късно, но нещата се случват", обяснява той.

От преместването в облака Юи научава два важни урока, един ценен и един скъп.

Първият е, че е важно да се отдели време за разбирането в дълбочина на облачния модел и възможностите, които предлага, за да се избегне просто преместване на наличното решение върху нова платформа.
Вторият е, че гъвкавостта има своята цена. Когато може да правиш нещата по-бързо, си склонен да правиш повече неща. А когато те са в облака, където се таксува според потреблението, в крайна сметка плащаш повече. "Това ни изненада в началото, казва иронично той. Отрази се на бюджета. Много е трудно да видиш какво може да постигнеш, когато не разполагаш предварително с тези показатели."

Превод и редакция Юлия Уршева



X