Мениджмънт

ARC Academy ще подготвя кадри за гейм индустрията

CIO Media

Мария Динкова

Гейм индустрията е един особено бързо развиващ се сектор, като се очаква приходите от него до 2021 да достигнат повече от 174 млрд. долара, показват данните на Newzoo. Според Techjury пък за последните две години цялата индустрия е отбелязала стабилен ръст от 10%, а към момента потребителите на игри по света са над 2,5 млрд. души. Тези тенденции се очаква да продължат и през следващите години, а това на свой ред ще изисква повече програмисти, дизайнери и художници в сферата.

Необходимост от кадри
Ситуацията у нас не е особено по-различна, редица чуждестранни компании като Ubisoft и Gameloft имат офиси в страната, а български разработчици като Haemimont Games и XS Software вече се развиват изключително успешно. Необходимостта от добре подготвени кадри обаче все повече се усеща, а на пазара липсват тясно специализирани програми, по които да се обучават бъдещите специалисти. Именно и заради това Антони Христов и Милин Джалалиев решават да стартират образователната платформа ARC Academy. Те ще използват своя дългогодишен опит – почти две десетилетия Христов е бил арт директор на Pixar, а Джалалиев в продължение на 10 години е заемал позицията на мениджър на Saatchi & Saatchi в Publicis Groupe, България – за да разгърнат и развият креативния потенциал на студентите за сфери като гейм дизайна, брандинга, филмовото изкуство и пространствения дизайн.

Инициативата вече има подкрепата на четири гейм студия у нас Gameloft, Ubisoft, Creative Assembly и Chaos Group, чиито екипи ще се разраснат между 15% и 20% през следващите две години. До момента повечето от обученията се извършват вътрешно за компаниите, но това се оказва доста скъпо и времеотнемащо. На практика сега обучителният процес ще бъде изнесен в академията, а компаниите ще участват активно в разработката на програмата и ще осигуряват лектори за повечето от курсовете. По този начин те ще имат възможността да опознаят студентите, да разберат как те работят в екип, какви умения и таланти притежават. След това доста логично и естествено е компаниите в крайна сметка да изберат да включат студентите към своите екипи. "Ние сме кладенецът за таланти, от който те ще черпят", отбелязва Христов, макар че на този етап наемането на работа не е включено като условие в отношенията между ARC Academy и техните партньори.

За да прочетете цялата статия, е нужен абонамент.

X