Изкуствен Интелект

AI ще бъде движеща сила за е-търговията в модната индустрия през 2021

Мария Динкова

Изкуственият интелект (AI) е идентифициран като една от движещите сили за иновациите на електронната търговия в сектора на модата за 2021 година. Това показва обстойно проучване за тенденциите в електронната търговия, проведено от модната търсачка GLAMI.bg

Алгоритмите за машинно обучение, зад които стои изкуствен интелект (AI), помагат на търговците да разберат тенденциите в продажбите си. И докато в миналото само големите играчи в сектора са прилагали подобни решения, сега дори по-малките търговци имат възможността да се възползват от техните предимства. Това им помага да разберат динамиката на модния пазар и да увеличат своя шанс за успех на сцената на модната индустрия.

Според проучването, проведено от GLAMI, областите, в които модните търговци отчитат най-голямо използване на AI технологията, са:

Визуално търсене и хиперперсонализация
Визуалното разпознаване вече се предлага в широк кръг онлайн магазини и предоставя невероятни резултати. Потребителят може да използва снимка на екрана (скрийншот) или реална снимка на харесван от него продукт, за да намери същите или подобни продукти. Тази функция е полезна както за потребителите, така и за самите търговци. Целта на хиперперсонализацията е да улесни потребителите да намерят и закупят това, което търсят, докато от бизнес гледна точка персонализираните предложения увеличават процента на конверсия и средната стойност на поръчката.

Намаляване на процента върнати продукти
"Сгрешен размер" и "Продуктът стои различно от очакваното" все още са едни от основните причини клиентите да връщат закупените от тях стоки. Технологията с изкуствен интелект (AI) може да помогне с предложение за избор на размер въз основа на предишни покупки на потребителя и дори да предостави "виртуална пробна", като дава възможност на клиента да пробва своите продукти онлайн само с помощта на негова снимка и снимка на желания артикул.


AI ще бъде движеща сила за е-търговията в модната индустрия през 2021


Виртуално обслужване на клиенти
Чатботовете могат да помогнат на бизнеса да спести до 30% от разходите си за обслужване на клиенти (IBM). Технологиите за виртуални асистенти стават все по-интуитивни, но все пак изискват баланс при изпълнението - можете да използвате чатботове за отговор на прости запитвания, събиране на първоначални данни и денонощно обслужване на потребители, но все още ще ви е необходим специалист по обслужване на клиенти, който да съдейства при решаването на по-сложни въпроси.

AI дизайнер и оптимизирано производство
Системите за изкуствен интелект се използват за изработване на нови дизайни, откриване на дефекти в тъканта и гарантиране, че цветовете на готовия текстил съвпадат с първоначално проектираните такива.

Прогнозиране на инвентара и тенденциите
Изкуственият интелект се използва за прогнозиране на продажби, тенденции и очаквани промени в търсенето на продукти чрез наблюдение на социалните медии и други източници на данни.

Струва ли си да инвестирате в технологии с изкуствен интелект?
Gartner прогнозира, че до 2023 г. повечето компании, използващи технология с изкуствен интелект в своите платформи за онлайн търговия, ще постигнат поне 25% подобрение на удовлетвореността на клиентите, придружено от увеличение на приходите и намаляване на разходите. Според скорошно проучване на анализаторската компания, от началото на пандемията 47% от инвестициите в технологии за изкуствен интелект остават непроменени, докато 30% от компаниите възнамеряват да увеличат инвестициите си. Това означава, че фирмите, които не възнамеряват да инвестират или внедряват технологични решения с изкуствен интелект, вероятно ще загубят позиции в онлайн търговията.

Добра практика от GLAMI
В GLAMI потребителите имат достъп до средно 30 милиона продукта в 17 държави. Хиляди нови продукти се добавят на ежедневна база. AI екипът на GLAMI успя да създаде автоматизации за категоризиране на артикули въз основа на продуктова снимка и описание, както и система за персонализиране на каталога въз основа на историята на търсенията и потребителското поведение на всеки посетител.

Резултатът, базиран на месеци проучвания, е висококачествен списък от продукти за всеки посетител (работа, която иначе би изисквала 100 служители на пълен работен ден да категоризират ръчно всички продукти), и подобряване на най-важните бизнес показатели - процент на конверсия, време, прекарано на страницата и степен на отпадане.

X