Кариери

Британски ученик откри грешка в данните на НАСА

CIO Media

Седемнадесет годишният британски ученик Майлс Соломон откри грешка в данните на НАСА, докато работел върху училищен проект. Освен това той стигнал до заключението, че сензорите за радиация на Международната космическа станция не работят правилно. Сензорите отчитали „неверни данни“, съобщава The Big Think.

След като открил грешката, Соломон изпратил имейл до НАСА, където „оценили“ информацията му и дори го поканили да помогне в коригирането на грешката.



Средно училище Tapton в Шефилд, където момчето учи, участва в проект на Института за изследвания в училищата (IRIS), който предоставя на учениците истински научни данни от показателите за радиацията на НАСА. Измерванията са били на радиационните нива от пребиваването на британския астронавт Тим Пийк на МКС през декември 2015 г., правени на всеки 4 секунди. Учениците са насърчавани да търсят аномалии и обещаващи модели.

Когато Соломон получил данните, той вече имал план.

Той забелязал, че когато сензорите не отчитат никаква радиация, те отчитали показания от минус 1. Тъй като не може да има отрицателна стойност за енергия, Соломон и учителят му се свързали с НАСА.

Станало ясно, че ученикът забелязал грешка, която НАСА недооценявала в продължение на 15 месеца. Космическите учени твърдят, че знаели за наличието на грешката, но смятали, че се проявява веднъж или два пъти годишно, а не няколкократно на ден.

Откриването на грешката е приветствано от НАСАи IRIS, което създало възможност за вкарването на „истинската наука в училище“. Те се надяват този тип сътрудничество да вдъхнови децата да станат учени.  


X