Коментари И Интервюта

Успешните ИТ проекти трябва да решават конкретен проблем

CIO Media

Александър Станков заема длъжността VP IT Production Operations в Paysafe Group, където работи от края на 2015. Той е професионалист със 7-годишен управленски опит и в момента подпомага работата на над 10-те глобални офиса на компанията, включително в София, Калгари, Лондон, Монреал, Виена, Ървайн (Калифорния), Хюстън, Хайдерабад и Гибралтар.

Г-н Станков вие бяхте отличен в категория „Ефективност“ в конкурса „ИТ мениждър”. Бихте ли разказали как проектът за консолидация на ИТ услугите на Paysafe доведе до оптимизиране и подобряване на работните процеси в компанията?

Като фирма Paysafe обхваща над 10 стартъпа, които са започнали в различен момент във времето и в различни точки по света да се занимават с онлайн плащания. Съответно след всички придобивания и сливания се оказахме с почти 10 различни среди, 10 различни имиджа на лаптопите, 10 различни антивирусни системи, както и различни модели преносими компютри. Всички решения бяха самостоятелни и не можеха да общуват помежду си. Когато някой от американските колеги дойдеше в София, не можеше със собствения си лаптоп да има достъп до мрежите тук, да си разпечатва файлове и да изпраща имейли. Паралелно с това плащахме за няколко вида Microsoft лицензи, тъй като във всяка една локация всяко поделение имаше своя ИТ среда. Сумарно около 25-26 души поддържаха цялата среда на компанията.

За да подобрим ефективността, ние обединихме всички 8 легаси домейна в един корпоративен домейн, изнесохме всички имейли в облака и спестихме 80% от ресурсите, които се използваха в наследените системи. Навсякъде вече инсталирахме еднакви лаптопи, с еднакъв имидж, с еднаква антивирусна програма и еднакви политики за сигурност. Когато американските колеги сега пристигнат в София, те автоматично се свързват към цялата мрежа, разполагат с една и съща среда и с еднакви права за достъп. Освен това свързахме средите и офисите в една обща система през модерни съоръжения за видео- и аудиосътрудничество. Това доведе до драстично намаляване на разходите за пътувания, тъй като служителите вече могат да общуват и работят сякаш са в един офис, независимо къде се намират. Във всяка заседателна зала има екрани на Microsoft Hub, при които само с едно натискане на бутона могат да се свържат служители от три държави – например от Индия, Великобритания и България.

Не на последно място - работата на мрежовите администратори, системните администратори и експертите по сигурност в компанията намаля значително. Ако преди тя се вършеше от над 20 души, сега спокойно може да се изпълнява само от 10. След като унифицирахме цялата тази среда, тикетите и инцидентите намаляха драстично. Регистрират се над 80% по-малко проблеми, защото вече всички достъпи са уеднаквени и хората имат по-малко нужда от подобна поддръжка.


За да прочетете цялата статия, е нужен абонамент.


X