Мениджмънт

Forrester: Пред ИТ отделите стои десетилетие на фундаментална промяна

CIO Media


В резултат на коренно различната работническа сила и бизнес среда ИТ ролите ще се променят из основи, сочи доклад на анализаторската компания Forrester. През следващото десетилетие ще еволюират нови модели за ИТ позиции.

Голямата промяна в технологичните дирекции тръгва от по-високите изисквания на крайните потребители да имплементират или използват свои собствени системи на работното място. Двигател на трансформацията е и броят на външните доставчици, с които компаниите работят.


“Няма съмнение, че някои ИТ роли ще станат по-маргинални, по-посреднически. Това е ход от процеса на преминаване от изграждане към консултиране”, посочи Марк Сесер, вицепрезидент на Forrester. В момента ИТ дирекциите са претоварени от нови проекти и поддръжка на съществуващата инфраструктура. В същото време в бизнес звената много управленски позиции се заемат от служители, които разбират от технологии, а тези, които сега навлизат в работната сила, очакват да работят с най-новите системи.

Въпреки че ИТ отделите са технологичните експерти във всяка компания, те ще се сблъскват с все по-голям натиск от страна на служители, които искат да използват свои системи и устройства. В резултат на това ИТ персоналът ще трябва да управлява тези промени и да обучава колегите си.

Друго предизвикателство пред ИТ директорите ще бъде изнасянето на повече услуги и приемането на облачни технологии, които изискват “много време за менажиране” – повече, отколкото хората понякога очакват, посочи Сесер. Понякога ИТ специалистите си мислят, че работят с прекалено много външни доставчици и тогава започват да ги намаляват. Това само по себе си носи нови предизвикателства по отношение на управление на информационните технологии.

От Forrester отбелязват, че промяната още не се усеща осезаемо, но тя се случва. “Вие трябва наистина да сте много напред с технологиите. Имате млади служители с техни устройства, които очакват да видят бързо внедрени системи”, отбеляза Сесер. Освен това ИТ директорите ще трябва да обучат колегите си за последиците от действията им със системите, които те внасят.

От анализаторската компания не препоръчват ИТ персонала да бъдат хората, които казват “не” на новите системи. “Успешният подход е да показвате на хората как могат да постигнат това, което искат, с ресурси, които са адекватни за компанията. Освен това ИТ директорите трябва да имат пълна яснота за това кой с каква система работи и кой носи отговорността”, посочва Сесер.

Източник: CIO САЩ



X