Мениджмънт

Как да се справите с имейлите през и след празниците

CIO Media

За да могат работещите в Henkel  да си отпочинат пълноценно между празниците, изпълнителният директор на компанията Каспер Ростърд издава забрана за изпращане на електронни писма. Тя гласи: ”Между Коледа и Нова година си даваме почивка. Имейли могат да се изпращат само при спешни случаи”.

Самият Ростърд дава пример, като редовно “забравя” електронната си поща. Той не чете мейлите, в които неговото име стои в графата “СС”. И след като прочете пощата си в събота сутринта, той оставя своето Blackberry настрани и не го поглежда повече през уикенда.

Забраната за имейли в Henkel е ефективна мярка, която помага на служителите да се отдадат на пълна почивка по време на празниците. През първия работен ден от новата година обаче те се сблъскват с голям брой електронни писма. Ето три добри съвета за “електронно възстановяване”:

Внимавайте с автоматичното препращане
Винаги, когато препращате имейл към някого, помислете за кого е предназначено съдържанието му. Често писмото се отива директно към трети страни, което може да доведе до изтичане на служебна информация.

Не използвайте корпоративния си акаунт за лична кореспонденция  
В корпоративната политика на всяка компания се казва дали нейните служители могат да използват служебните си електронни пощи за лични цели или не. Според  експертите това не трябва да се случва – особено по време на празниците, когато настроението е приповдигнато и изкушението да изпратите нещо забавно на колега е по-силно.

Очаквайте спам
В началото на новата година голяма част от получените имейли могат да бъдат спам. Не отваряйте писма от неизвестни изпращачи и не кликайте върху прикачени файлове.


CIO Германия


X