Мениджмънт

ИТ директорите разчитат на социалните мрежи при закупуване на ИТ решения

CIO Media

Социални медииИТ директорите използват активно социалните мрежи при вземане на решения за закупуване на технологични продукти и решения, показва скорошно проучване на анализаторската компания Forrester Research и социалната мрежа LinkedIn.

В проучването, озаглавено “Купуването на ИТ решения става социално”, участват 400 ИТ директори от компании от различни индустрии в Северна Америка. По-голямата част от тях (85%) посочват, че са използвали поне една социална мрежа за служебни цели.

По-изненадваща обаче е степента, до която ИТ директорите използват социалните мрежи, посочва Марк Вайър, директор “Разработване на категории” в LinkedIn. “Социалните медии са важен източник на влияние в целия процес на вземане на решение, а не само при проучване на пазара. Дните, в които хората гледаха на тях като на информативни платформи, вече са минало – сега те са много повече от това”, отбелязва той.

Почти половината от участниците (51%) в проучването посочват, че са били повлияни поне веднъж от социална мрежа, когато са обмисляли закупуването на бизнес решение. Почти толкова са и ИТ мениджърите, които са използвали информация от масови медийни издания (46%).

Изводите от проучването показват, че социалните мрежи се превръщат в горещо място за специалистите по маркетинг, които работят в сферата на технологиите. Повечето ИТ директори от Северна Америка (73%) са се свързали с ИТ доставчик през социална мрежа. Проучването показва, че ръководителите на информационни технологии се обръщат към социалните мрежи по четири причини:

1. За да почерпят опит от доверени колеги (58%)

2. Да намерят бързо информация (40%)

3. Да намерят подходящ контекст, в който да се свържат с доставчици (37%)

4. За да имат достъп до по-широка мрежа (49%)


CIO САЩ


X