Мениджмънт

Бивш служител на Google сравнява Android и iPhone

CIO Media

Въпреки че за третото тримесечие на 2014 г. Android държи повече от 80% от пазара на смартфони в света, този дял се разделя между десетки различни компании, които произвеждат телефони с Android. Около 12% от устройствата по света работят под iOS, но пък всички пари от тях се връщат обратно право към Apple.

Не съществува ясен отговор на това кой е победител, но няколко експерти в областта на мобилността представят своите виждания относно това как разработчиците виждат мобилната екосистема. 

Том Мос, CEO и съосновател на услуга, наречена Nextbit, която помага потребителите да синхронизират данни между Android устройства, споделя, че според него Android не предлага някакви различия, които го правят по-привлекателен, отколкото iOS.

Мос е един от първите служители в Google-ския Android и той е помагал създаването и развитието на дивизията през 2007. 

Android, Apple"Мисля, че точно сега Android не може да реши никакъв по-различен проблем на потребителите, отколкото Apple, - твърди Мос по време на събитието Next Phase of Android на The Information в Сан Франсиско. - Apple обаче разполага с по-добра марка. Докато платформата не успее да разреши някакви нови и различни проблеми, не мисля, че нещо ще промени състоянието в момента."

Мос добавя също, че Android забележимо отсъства от областта на предприятията, която е доминирана от Apple и Microsoft.

"Google може да прави дяволски много неща по-добре, - твърди Мос. – Не мисля обаче, че това прави нещата по-добри за тях. Android for Work все още не решава точните проблеми. Но най-малкото това е насочено към CIO директорите и ИТ отделите, за които на Google му пука." 

Android for Work е нов тип софтуер Android, разработен за работа в корпоративни среди. Той позволява да създадете специален служебен профил и да превключвате между служебен и личен режим на едно-единствено устройство. Софтуерът все още не е наличен, но Google пусна нарочна уебстраница на сайта на Android с подробности за неговите характеристики. 

Но това е само едната част от проблема, според Мос, връщайки се към коментара си относно бранда. 

"Това обаче е вторият проблем, - споделя той. – Ако дадете на един служител възможност да има iPhone или телефон с Android, първият проблем е, че повечето от тях ще изберат iPhones." 


X