Мениджмънт

Instagram въвежда инструмент за предотвратяване на самоубийство

CIO Media

Новата функционалност ще позволи на хората анонимно да маркират постове за самонараняване и самоубийство. След което Instagram ще уведомява човека, чийто пост е маркиран, че някой смята, че той преминава през трудни времена, и ще му предложи помощ. 

Тези хора ще бъдат окуражавани или да говорят със своите приятели, или да се свържат с гореща линия за помощ, или ще им бъдат давани съвети къде да потърсят помощ. 

Instagram"Тези инструменти са създадени с цел да знаете, че сте обградени от общност, която я е грижа за вас, в момент, когато може би се нуждаете много от подобно напомняне", коментира Марн Ливайн, COO на Instagram.
Маркираните постове ще бъдат преглеждани от екип от хора, които работят 24/7, а няма да се разчита на алгоритми за оценка дали някой е в риск. 

Instagram вече предлага помощ на хора, които са в риск от самонараняване или самоубийство. Мрежата предоставя контакти за гореща линия за помощ, както и друга информация в своето ръководство за безопасност. Но това са полезни инструменти само ако човекът вече е решил да потърси информация. Новият инструмент ще позволи Instagram и неговите потребители проактивно да достигат до хора, които може да са в риск. 

Компанията обяви, че за създаването на инструмента е работила в сътрудничество с Националната линия за предотвратяване на самоубийство, Организацията на самаряните и хора, които са преживявали лично мисли за самонараняване и самоубийство. 

"Ние се вслушахме в експерти по психично здраве, когато те ни казаха, че вниманието и помощта от любим човек може наистина да направи невъзможното за хора, които са в беда - споделя Ливайн. - В същото време разбираме, че приятелите и семейството често искат да окажат подкрепа, но не знаят как най-добре да го направят."

Компанията майка на Instagram - Facebook - вече въведе подобен инструмент, позволяващ на потребителите да докладват за съдържание, свързано със самоубийство или самонараняване. Така Facebook може да влезе в контакт с потребителя, публикувал това съдържание, и да предложи помощ и информация. 


X