Мениджмънт

6-те най-страшни проекта за ИТ мениджърите (част 1)

CIO Media

 

Проектите, от които повечето ИТ мениджъри се ужасяват са неблагодарни, но все пак важни задачи, които не им носят почти никакво признание.

Управлението на пачове не е нещо забележително, но ако не бъде направено, организацията може да пострада от сериозен пробив в сигурността. Проектите за миграция в облака попадат в същата категория, въпреки това мейл сървъри в инсталациите през 2018 е все едно да все още да се използват старите телефони с шайба. Прилагането и обновяването на ERP, колкото и неприятно да е, представлява система, без която повечето организации не могат да оцелеят днес.

Технологията обаче почти никога не е основната причина за това подобни ИТ проекти да са толкова неприятни. Същността на проблема са нереалнистичните очаквания, невъзможността да се поставят адекватни мащаби, културните различния, отлагането и липсата на необходимата подкрепа от висшия мениджмънт.

Ето кои всъщност са 6-те ИТ проектите, които будят най-голям ужас у специалистите в сферата.

1. Безкрайни пачове в последната минута

Поставянето на пачове е една от най-важните задачи, която обаче почти всеки ИТ експерт ненавижда. Но ако бъде отлагана твърде дълго време, то сигурността на организацията ще бъде поставена пред значителна заплаха, като това може да включва стотици производствени сървъри.

Едни от трудните проекти в случая са онези, при които системите са били игнорирани с години. Тогава обаче и рискът от възникване на проблем при започване на работа е много по-голям. За да се избегнат най-лошите сценарии експертите съветват да се подготви резервен план, който включва всяка една система в организацията.


6-те най-страшни проекта за ИТ мениджърите (част 1)

© CIO Media, Cio.bg

2. Мащабната миграция на имейла към облака

Преместването от имейл решение от инсталация към облака изглежда просто на теория. Експертите обаче са категорични, че то е всичко друго, но не и лесно. Голяма част от потребителите имат навика да трупат гигабайти и гигабайти от имейли, които е трябвало да изтрият още преди години. Това прави самото количество събрани данни обезкуражаващо. Освен това голяма част от информацията е чувствителна и обект на регулации като GDPR. Не бива да се забравя обаче и че това са системи, на които потребителите разчитат почти 24/7 за комуникация, създаване на графици, запазване на конферентни зали и т.н.

ИТ специалистите предупреждават, че подобни миграции в някои компании отнемат дори повече от година. А ако възникне проблем, то ИТ екипът незабавно ще бъде набеден. Именно и затова подобни проекти за миграция на имейла са едни от най-страшните.  

Подобно на другите неприятни ИТ проекти, предварителната подготовка и тук има решаващо значение. Експертите съветват в началото изискванията към системата и устройствата да бъдат ясно посочени и да се избере една основна група потребители, които да тестват пилотните възможности, за да се избегнат потенциалните проблеми.

3. Проекти, стартирани заради регулации

Има два вида ИТ проекти: тези, които получават сериозна подкрепа от висшия мениджмънт, тъй като имат стратегическо значение за успеха на организацията, и всички останали. Най-трудните обаче са онези, по които служителите нямат желание да работят, а подкрепата от мениджърите е почти липсваща.

Едни от най-трудните са проектите, възложени от висшия мениджмънт заради нови регулации, които обаче не получават цялостната подкрепа на ръководителите. Често шефовете на различните отдели имат други, по-приоритетни задачи и отлагат непрекъснато изпълняването на подобни проекти. Това води до вътрешен конфликт в организация и обикновено до провал, признават специалистите.

Именно и затова документирането на целия процес, включително неуспешните опити – е от особено важно. Но освен това трябва и информацията да стигне до правилните хора, така че поддръжниците на проекта да не могат по-късно да кажат, че не са били уведомени навреме за предизвикателствата.


X