Мениджмънт

Как изкуственият интелект подобрява бизнес продуктивността (част 1)

CIO Media

Много хора се страхуват, че изкуственият интелект ще ги замени на работното място, но голяма част от AI инструментите и услугите, които са налични в момента, се фокусират основно върху подобряването на бизнес продуктивността. Всъщност според проучване на софтуерната компания ABBYY, проведено в Обединеното кралство, около две трети от служителите заявяват, че са щастливи да оставят на машините рутинните задачи като воденето на записки по време на среща и преглеждането на дълги документи.

Специалистите по продажби се възползват в голяма степен от AI инструменти като Salesforce и Microsoft Dynamics, които предлагат по-добри прогнози и им помагат да сключат сделки. Изкуственият интелект обаче намира място и при по-общи бизнес задачи. От обучаване на мениджъри да комуникират по-ефективно до предлагане на правилното време за изпращане на имейли – инструментите с изкуственият интелект повишават бизнес продуктивността в редица индустрии. Определено не е необходимо веднага да създадете свой собствен екип за машинно обучение – но може би бихте искали да помислите как да подготвите своя бизнес за повечето от тези инструменти.

По-умно търсене и намиране

Смартфоните и услугите за сторидж в облака използват технология разпознаване на образи с цел автоматично отбелязване на снимки. Услугите за съхраняване на данни в облака за бизнеса като SharePoint Online и OneDrive for Business започват да правят същото. Например, при SharePoint, когато се качи изображение, изкуственият интелект определя геолокацията, разпознава обекта и извлича текста. По този начин, ако сканирате или снимате касов бон от ресторант, можете да извлечете нужната ви информация за доклада с разходите директно от библиотеката с документите.

Чрез Flow, нискокодовия инструмент на Microsoft, по-късно тази година ще можете вече да използвате тази информация и в бизнес процесите. Така изкуственият интелект ще изготвя преводи, транскрипции или анализи на текстовете от различни изображения. Застрахователен инспектор, например, ще може да направи снимка на щетата и автоматично изображението ще бъде изпратено в отдела, отговарящ за изплащането на щети при автомобили (ако на снимката има кола). Също така ще можете да запознаете SharePoint с вашето нова фирмено лого и да използвате условно форматиране, за да се подчертаят всички документи със старото лого.


Как изкуственият интелект подобрява бизнес продуктивността (част 1)

© CIO Media, Cio.bg

При мобилните устройства последната версия на Adobe Scan използва технологията за разпознаване на образи, за да открива снимките на визитни картички, а след това на база на извлечената информация създава нови контакти. Процесът включва и установяване на това как изглеждат имейл адресите. Също така тази версия позволява автоматично да се подобряват сканирани образи, за да се изчистят сенките, да се открои текстът и да се поправи перспективата за по-лесно разчитане. Функцията Office Lens на Microsoft за OneNote и OneDrive платформите по подобен начин прави корекции, но само по време на самото снимане.

Разпознаването и отбелязването на файлове автоматично за по-лесно намиране на договори, фактури и други често използвани видове документи не е толкова модерна технология, колкото разпознаването на образи, но именно това ще предлага платформата Box Skills (която все още е бета версия). Услугата Text Analytics for Contracts на ABBYY вече използва изкуствен интелект за намиране на договори и идентифициране ролите на купувачите и продавачите, което помага по-лесно да се видят ангажиментите и задълженията ви (като уведомления за изтичане на данни или спазване на крайни срокове). В допълнение инструментът ще може да подчертава важната информация, позволявайки на потребителя по-бързо да чете документите.

За по-широк обхват Acrobat Document Cloud е подходящо решение, тъй като може автоматично да идентифицира списъци, таблици, цифри в качени PDF файлове с цел улесняването на търсенето. От Microsoft също така коментират използването на машинно обучение в бъдещите версии на Azure Information Protection Service за автоматично идентифициране на документи, които да бъдат маркирани като конфиденциални.

Мобилното приложение SharePoint и порталът Office.com пък използват изкуствен интелект, за да предлагат препоръчани от колеги документи, с които може би ще трябва да прегледате. Същата възможност предлага и функцията Quick Access в G Suite Drive. Чрез подобно интелигентно персонализирано намиране на информация, когато кликнете върху полето за търсене, ще виждате препоръки за приложения, файлове и нови сайтове, които може би ще са ви полезни – така че няма да губите време в писането и ровене из папки.

Очаквайте продължение!


X