Мениджмънт

PRA – край на досадните задачи или тих убиец на работни места

CIO Media

Деница Дженева

Повечето ИТ мениджъри използват роботизирана автоматизация на бизнес процеси (robotic process automation или PRA), за да елиминират повтаряеми дейности и да освободят служителите за по-сложни задачи. RPA обаче изисква подходящ дизайн, добро планиране и управление, за да функционира адекватно и да не създава повече проблеми, отколкото решава.

Роботизираната автоматизация на бизнес процесите на практика представлява приложение на технология на базата на бизнес логика, с което определени процеси се прехвърлят върху машини. Това, което яразличава от традиционната автоматизация, е добавянето на елементи на изкуствен интелект и машинно обучение. Различните сценарии с използване на RPA могат да бъдат от елементарни неща като изпращане на автоматичен отговор на имейл до внедряване на хиляди ботове, всеки от които програмиран да автоматизира определена работа в ERP системата.



Ползи на роботизираната автоматизация

Най-големите предимства от внедряването на роботизирана автоматизация на бизнес процеси закомпаниите са намаляване на разходите и на човешките грешки. В Deloitte LP са въведени 85 бота, които управляват 13 процеса и поемат 1,5 млн. запитвания годишно. Според банката еквивалентът в човешки ресурс на цялата тази система се равнява на повече от 200 служители на пълен работен ден. Стойността на автоматизацията е едва 30% от заплатите на персонала, който би вършил същата работа.

За да прочетете цялата статия, е нужен абонамент.


X