Мениджмънт

Автоматизация на медиите

CIO Media

Том Макулей, Computerworld UK

Журналистите от Bloomberg съобщават новините в областта на бизнеса от 1990 г., но в наши дни техните репортажи все повече разчитат на науката за данните. Развитието на технологиите осигурява на ръководителя на групата за наука за данните Гидиън Ман ключова роля в новинарската редакция.

След дипломирането си в областта на компютърните науки той прекарва седем години като щатен учен изследовател в Google, преди да се присъедини към Bloomberg през 2014 г. Опитът му в областта на финансите обаче е сравнително малък и затова е изненадан от въздействието на журналистите върху пазарите.

"Преди да започна работа в Bloomberg, не разбирах естеството на начина, по който новините движат пазарите", казва Ман. "Нещата се случват в реалния свят, а репортерът само предава информацията."

Когато през 1990 г. е основан Bloomberg News, журналистите се фокусират върху фундаменталната икономическа информация като пазарни цени и данни от стоковата борса. В последните години неструктурираните данни се превръщат в критичен елемент на техните репортажи.

Екипът на Ман разработва инструменти и техники от науката за данните, които помагат на журналистите от Bloomberg да анализират по-бързо новини, социални медии, финансови документи и съобщения за печата. По този начин те откриват финансови становища, на базата на които впоследствие пишат статии.


 За да прочетете цялата статия, е нужен абонамент.


X