Мениджмънт

Изкуствен интелект стои зад абонаментния достъп на Wall Street Journal

CIO Media

Лори Кларк, Computerworld UK

Да си представим следната ситуация. На таблото за анализ е показана информация за двама читатели на Wall Street Journal (WSJ). Единият живее в града и е прочел пет статии в рамките на две седмици чрез социалните мрежи. Другият живее в селски район и е прочел две статии от бизнес секцията на изданието чрез търсачката на сайта. Кой ще е по-склонен да се абонира? WSJ разчита на алгоритми, за да си отговори на въпроси като този.

В горния пример в действителност по-вероятно е да се абонира вторият читател. Въпреки че живее в селски район и е прочел по-малко на брой статии, водеща е целенасочеността, която в този случай е най-важният фактор. Докато първият читател просто се е натъкнал на линкове, които са се показали на стената му, вторият целенасочено е потърсил WSJ.

Благодарение на непрекъснатия анализ на данни и все по-фината настройка на прогнозните инструменти на изданието е много вероятно компанията да познае това. Въз основа на над 60 важни показателя на поведението изданието назначава на всеки читател оценка от 0 до 100.

„Начинът, по който правим тази преценка, е подобен на този, по който синоптиците се опитват да предвидят вероятността за дъжд“, коментира Джон Уайли, експерт по данните в WSJ. „Опитваме се да изчислим вероятността читател да се абонира.“

При оценените с 0 вероятността е много ниска, а при оценените със 100 – почти абсолютна. Тази оценка, скрита за читателя, е първостепенна за компанията, защото определя как динамичната система за абонаментен достъп, защитаваща по-голямата част от съдържанието на WSJ, общува с този конкретен посетител на сайта.


За да прочетете цялата статия, е нужен абонамент.


X