Мениджмънт

Как IoT може да подобри ИТ операциите

CIO Media

Мария Королов, CIO, САЩ

За Интернет на нещата (IoT) от известно време се говори като за многообещаваща концепция, която ще направи чудеса с веригата от доставки или с умния дом. В същото време обаче тече една тиха революция – компаниите експериментират с IoT устройства, за да увеличат продуктивността си, да повишат ефективността или да защитят по-добре вътрешните си операции.

Прогнозите за пазара на Интернет на нещата са положителни и корпоративният сегмент не прави изключение в интереса към тях. Консултантската фирма Bain & Co. прогнозира, че корпоративните разходи за IoT проекти до 2021 ще надхвърли 520 млрд. долара, което е почти двойно на похарчените през 2017 235 млрд. долара. Според Bain в момента компаниите експериментират с технологията много повече, отколкото преди две години, и все повече фирми обмислят нови начини да използват Интернет на нещата - 60 процента през 2018 спрямо 40 на сто през 2016.

И това обхваща само устройствата, за които компанията знае. Според проучване на Infobox една трета от всички компании имат повече от 1000 „сенчести“ IoT устройства в мрежите си – това са нещата, които служителите носят със себе си на работа.

Логистиката, производството и здравеопазването са в центъра на вниманието, когато става въпрос за корпоративна употреба на Интернет на нещата. Области като ИТ обаче също извличат значителни ползи от технологията и се очаква използването й да продължи да се увеличава. Ето как ИТ поделенията използват IoT в работата си.


За да прочетете цялата статия, е нужен абонамент.


X